פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
גבאי: יש לנו יותר מידי בירוקרטיה
22/05/2016 15:16

השר להגנת הסביבה אבי גבאי קורא לצרפת להיות מעורבת בפרויקטים משותפים בין ישראל למדינות השכנות. השר גבאי דיבר בטקס חנוכת מתקן האנרגיה זמורות בחבל לכיש. מתקן זמורות הוא בהספק 50 מגה וואט, והוא המתקן הסולארי הגדול ביותר שהוקם עד כה בישראל.

 | חדשות האנרגיה |

המתקן הוקם על ידי חברה בת של חברת החשמל הלאומית של צרפת, חברת EDF העוסקת באנרגיות מתחדשות. זהו אחד מחמישה מתקנים סולריים בבעלות החברה הצרפתית. הטקס נערך בנוכחות ראש ממשלת צרפת עמנואל ואלס שהגיע אתמול לביקור בישראל.

באירוע אמר השר גבאי:  "אנחנו מודים לצרפת על הצלחתה של ועידת האקלים בפריז לא רק בשל הישגיה הבינלאומיים אלא גם משום שסייעה להעלות את נושא זיהום האוויר לתודעה הציבורית כאן בישראל. יש לנו תכנית בנושא ויש תקציב ואנו נשיג את מטרתנו באמצעות שורה של צעדים שכבר התחלנו לבצע בהתייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות ושיפורים בתחבורה.  הגורם המרכזי לזיהום בישראל הוא הפחם שבו נעשה שימוש בתחנות הכח של חברת החשמל. מאז ועדית האקלים בפריז הצלחנו לצמצם את השימוש בפחם ב-19%, ונמשיך גם מעבר לכך.

אני אופטימי בנוגע ליעדים הבינלאומיים וליעדים שלנו בישראל. אני מאמין שהשינוי יקרה באמצעות טכנולוגיות חדשות וישראל יכולה להוביל בתחום זה בעולם. יש לנו הרבה שמש בישראל, ויש לנו גם גז טבעי וטכנולוגיות. מצד שני, יש לנו יותר מדי בירוקרטיה והמטרה שלנו היא לייעל אותה.

כמו בארצות אחרות המשרד להגנת הסביבה בישראל ממוקד יותר בקידום אנרגיות מתחדשות מאשר משרדים אחרים אבל אני אופטימי בעניין הקידום של נושא זה בעקבות השינויים שחלו בחשיבות שמשרד האנרגיה מייחס לכך.

אני מודה ל-EDF שהיו סבלנים במיוחד מול הבירוקרטיה שלנו ומקווה שתשקיעו במתקנים דומים לזה גם בעתיד. אני גם מודה לצרפת על היותה ידידת אמת של ישראל. למרות שיש לנו חילוקי דעות בנוגע לועידת השלום ברור שאתם פועלים באכפתיות ודאגה לישראל ובטחונה.

כפי שכולנו יודעים, לבעיות סביבה אין דרכון והן לא עוצרות בגבול. זו התחלה טובה לשלום ונשמח לראות אתכם מעורבים בפרויקטים משותפים עם שכנינו."

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy