פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
70 מיליון שקל להתייעלות אנרגטית
23/05/2016 19:57

המשרד להגנת הסביבה והקרן הקיימת הכריזו על תוכנית מענקים חדשה להפחתת זיהום אוויר ברשויות המקומיות בפריפריה החברתית של ישראל, המוגדרות ברמת עדיפות לאומית.

 | חדשות האנרגיה |

במסגרת הפרויקט, יסייעו המשרד וקק"ל לרשויות מקומיות באזורי עדיפות לאומית לממן פרויקטים להפחתת זיהום אוויר שמקורו במבנים ותשתיות, באמצעות החלפה ושדרוג של מערכות המאופיינות בפליטות גבוהות במבני ציבור. הרשויות יוכלו לשדרג את מערכות הקירור,  להתקין מערכות לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, להחליף ולשדרג את מערכות התאורה שאינן יעילות אנרגטית, ולהתקין מערכות בקרה. התמיכה מיועדת לרשויות חלשות באזורי עדיפות לאומית בהן 10,000 תושבים או יותר.

צעדי הפחתת זיהום האוויר יכולים להביא לחסכון כספי משמעותי לרשויות. רשויות מקומיות מוציאות יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה על חשמל, 45% מזה על תאורת חוץ, וההערכה היא שבתוכנית הנוכחית יוכלו לחסוך מחצית מהסכום על-ידי שדרוג מערך הבקרה ומעבר לתאורת LED, ולהחזיר את ההשקעה בתוך שנים בודדות. לפי הערכות המשרד, ניתן בטווח זמן של כ-5 שנים להביא לחיסכון של 250-300 מיליון שקל בהוצאה הכוללת של הרשויות על תאורת חוץ – סכום כסף משמעותי שניתן להפנות למטרות רווחה וחינוך.

בפרויקט דומה שבו השתתף המשרד להגנת הסביבה בעבר הפכה העיר מעלות-תרשיחא ליעילה ביותר בישראל מבחינה אנרגטית, כאשר 7,000 עמודי תאורה הוחלפו ל-LED בהשקעה של 11 מיליון שקל, שהחזירו את עצמם באמצעות החיסכון בחשמל תוך כ-5.5 שנים (חיסכון ממוצע של 1.8 מיליון שקל בהוצאות החשמל בכל שנה).

•  מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר (בתמונה):

"אנחנו ממשיכים להפחית זיהומים וסיכונים ולהגן על בריאות תושבי ישראל. בתוכנית הנוכחית אנחנו פותרים כשל שוק: אנחנו מסייעים לרשויות שידן אינה משגת להפחית את צריכת החשמל בתאורת הרחובות ובמבני הציבור, דבר שיוריד משמעותית את זיהום האוויר, ישפר את בריאות התושבים ויאפשר לפנות תקציבים מהוצאות החשמל לדברים חשובים כמו רווחה וחינוך"

יו"ר קק"ל, דני עטר: "השילוב בין התייעלות אנרגטית לחיזוק הפריפריה הוא בשורה ברמה הלאומית. כל פרויקט המחזק את הפריפריה מממש הלכה למעשה את החזון הציוני, וזה לפני הכול הייעוד של קק"ל. תפקידנו הוא להרחיב פרויקטים מהסוג הזה וליישמם בכל פינה בארץ לרווחתם של אזרחי ישראל".

 

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy