פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
ביקורת על הליך מינוי יו"ר רשות החשמל
25/05/2016 10:55

מבקר המדינה מותח ביקורת על התנהלות המדינה במינוי יו"ר רשות החשמל. היו"ר, אסף אילת, נבחר על ידי שר האנרגיה בתהליך בלתי תקין שלא כלל התייעצות עם נציבות שירות המדינה, הגוף המופקד על מנויים במשק. המבקר קובע שמינויו של אילת הועבר לידיעת הנציבות כהחלטה מוגמרת מבלי שעבר דיון בוועדת השירות.

 | חדשות האנרגיה |

עם זאת אין המבקר מעיר על פרשת הדחת יו"ר הרשות אורית פרקש, שעוררה מחלוקת נוכח טענות שהיא הודחה מסיבות לא ענייניות, על רקע התנגדותה לסעיפים במתווה הגז.

  "משרד האוצר פעל בניגוד להנחיית המשנה ליועמ"ש לממשלה ולהוראות התקשי"ר, ולא הביא את נושא תפקיד מנהל המנהלה, לרבות איושו בפטור ממכרז ומינוי ממלא התפקיד כראש רשות החשמל החדשה, לפני נציבות שירות המדינה בטרם הועברה הצעת ההחלטה לממשלה. נכתב בדו"ח השנתי של מבקר המדינה "מלשון החלטת הממשלה עולה חשש שהיא גיבשה את מנגנון המינוי של מנהל מינהלת ההקמה ושל ראש הרשות הראשון בפטור מלא ממכרז, מבלי שאלו נבחנו קודם על ידי ועדת השירות, והעבירה את פרטיו לאישור הוועדה כעובדה מוגמרת." קובע המבקר

יו"ר הרשות אילת מונה לתפקידו לאחר שיו"ר הרשות הקודמת, אורית פרקש, הודחה מתפקידה על פי החלטת הממשלה שיזמו שר האנרגיה יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת חוק ההסדרים נכלל גם הליך הבחירה של יו"ר רשות החשמל בפטור ממכרז, כאשר נציבות המדינה מוותרת על הדרישה להכליל את וועדת השירות בהליך המינוי.

למרות הנהל המזורז התעכב המנוי של היו"ר החדש במספר חודשים. הניסיון למנות את איש אגף התקציבים נח הקר כשל לאחר שהתברר שהוא אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד. בעקבות הפסילה נבחר אילת, שכיהן קודם לכן לכלכלן הרשות להגבלים העסקיים וממלה מקום הממונה על ההגבלים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy