פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
חברת החשמל תייעץ לרואנדה
14/06/2016 14:57

חברת החשמל תסייע לממשלת רואנדה ולחברת החשמל הרואנדית REG Rwanda Energy Group)) בתכנון ובפיתוח משק החשמל לעשור הקרוב, בעלות של כחצי מיליון דולר. במסגרת העסקה יועצים ומומחים מחברת החשמל ייעצו לשר התשתיות הרואנדי ולחברת החשמל הרואנדית. היועצים מחברת החשמל יעבדו מול המהנדסים הרואנדים בנושאי תכנון עתידי של משק החשמל הרואנדי בכל תחומי שרשרת החשמל (ייצור, הולכה וחלוקה).

 | חדשות האנרגיה |

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך: "לחברת החשמל ידע וניסיון רב בתכנון ופיתוח תשתיות חשמל, אשר יבואו לידי ביטוי בפרויקט זה. אני מברך על עסקה זו וסמוך ובטוח כי נוכל לסייע לממשלת רואנדה בפיתוח משק החשמל במדינה. לחברת החשמל יש יכולות מקצועיות מהמעלה הראשונה אשר נדרשות בעולם ויכולות למנף את פעילותה העסקית של החברה. לצורך כך יש לפעול להסרת חסמים רגולטוריים אשר יאפשרו פריצת דרך ליזמות בינלאומית ומקומית. לא הגיוני שחברה עם יכולות כאלה, שיש לה ביקוש בעולם לא תמצה את יכולותיה בשל בעיות בירוקרטיה."

שגריר רואנדה בישראל, ג׳וזף רוטאבאנה: "אני מאוד שמח להיות כאן. אני שגריר רואנדה בישראל במהלך  11 החודשים האחרונים. זו הפעם הראשונה שיש שגרירות בישראל. אחד משיתופי הפעולה בין שתי המדינות צריך להיות באנרגיה מכיוון שהחזון של המדינה שלנו זה שיהיה מספיק חשמל במדינה וישראל מאוד מתמקדת בתחום הזה, ואני שמח שאנחנו יכולים לשתף פעולה בתחום הזה.״

השבוע הגיעו לישראל השר לתשתיות רוברט ניאמוומבה ושלושה מהנדסים בכירים של חברת החשמל הרואנדית, על מנת ללמוד מקרוב על הנעשה בחברת החשמל ולהיערך עם תכנית ייעוץ והדרכה למהנדסי החשמל ברואנדה, במתקני בית הספר להדרכה של חברת החשמל בישראל. המשלחת, בליוויו של שגריר רואנדה בישראל, ג׳וזף רוטאבאנה, סיירה בתחנות הכוח ובמתקני החברה, נפגשה עם מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך, סמנכ"ל פרויקטים הנדסיים ופיתוח עסקי רון ויס ועם מהנדסי החברה על מנת לסכם את עיקרי הדברים.

פעילות זו הינה תוצר של מזכר ההבנות שחתמה חברת החשמל עם חברת החשמל הרואנדית לפני כחצי שנה, במסגרתו הוסכם על שיתוף פעולה בין שתי החברות בתכנון והנדסה של פרויקטים ברואנדה, בתחום ייצור תחנות כוח, רשת הולכה, תחנות משנה ופרויקטים בתחום ההדרכה. מהנדסי חברת החשמל צפויים להתחיל את העבודה ברואנדה באמצע יוני.

בתמונה, מימין לשמאל: רון וייס, סמנכ"ל פרויקטים הנדסיים ופיתוח בחברת החשמל, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, ג׳וזף רוטאבאנה, שגריר רואנדה בישראל ורוברט ניאמוומבה, השר לתשתיות של רואנדה. (צילום: יוסי וייס)

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy