פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הסכם קרוב בין ישראל לטורקיה
22/06/2016 20:11

עליות שערים במניות הגז בבורסה בעקבות הציפיה שבשבוע שעבר יוחלט על סיום הסכסוך בין ישראל וטורקיה. פגישה נוספת בין הצוות הישראלי לשיחות, בראשות יוסף צ'חנובר, והצוות הטורקי, צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב. גם מקורות טורקיים הביעו אופטימיות רבה לקראת חתימת ההסכם, הצפוי לגרום לחילופי שגרירים בין שתי המדינות ויפותח מערכת היחסים הכלכלית.

 | חדשות האנרגיה |

בתחום הכלכלי מתנהל הסחר בין ישראל וטורקיה ללא הפרעה. עם זאת הוקפאו כל הדיונים על מיזמים כלכליים משותפים ובראשם מיזמים בתחום האנרגיה. בעקבות חתימת ההסכם צפויה להיסלל הדרך לקראת חתימת הסכם ליצוא גז משדה לווייתן לטורקיה. להסכם עשויה לחבור גם קפריסין, המקווה לפתח את שדה אפרודיטה הסמוך לשדה לווייתן.

יזמים טורקיים הביעו בעבר נכונות לקחת חלק במיזם צינור הגז האמור לחבר את שדות הגז בישראל, קפריסין ואולי גם מצרים לטורקיה. חברות הגז הישראליות מנהלות מגעים בלתי רשמיים על מיזם יצוא לטורקיה אולם המגעים אינם רשמיים כל עוד אין החלטה על חידוש היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.

 טורקיה אינה סובלת ממחסור בגז אולם היא מעוניינת להקטין את תלותה במקורות הגז העיקריים שלה, רוסיה ואירן. מבחינת ישראל מדובר בלקוח המסוגל לקלוט כל כמות שישראל מסוגלת לייצא. במקביל לביקוש הטורקי נבחנת אפשרות לייצא גז ישראלי לדרום אירופה, דרך צינור גז משותף שיעבור דרך טורקיה. במקביל נבחנת אפשרות ליצוא גז לאירופה דרך יוון וקפריסין, ללא מעבר דרך טורקיה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy