פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
לוויתן במכרז לתכנון הפלטפורמה
22/06/2016 20:23

דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט דיווחו הבוקר כי שותפי לוויתן אישרו הסכם לאספקת תכנון הנדסי מפורט לפלטפורמת ההפקה, שתוקם בהתאם לתוכנית הפיתוח שאושרה על מנת להפיק גז מהמאגר הענק לווייתן.

 | חדשות האנרגיה |

עבודות התכנון, אשר עלותן מוערכת בכ-120 מיליון דולר, כוללות את האפיון הטכנו-הנדסי והכנת הבסיס התכנוני להקמת פלטפורמה לטיפול והפקה של גז ממאגר לווייתן בים.

היקף העבודה צפוי לעמוד על 700,000 שעות עבודה של עובדי חברת ההנדסה שתבחר. העבודות יכללו את בניית תכניות הייצור והעבודה ואת מפרטי הרכש הדרושים להקמה של פלטפורמת ההפקה בלב ים והמבנה התת-ימי התומך בה (Jacket), אשר יונח בעומק של כ-90 מ' במעמקי הים.

תכנון הפלטפורמה הינו החלק הראשון בתכנית הפיתוח של המאגר, ומהווה אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט.

לפני שבועות אחדים אישר משרד האנרגיה את תכנית הפיתוח של לווייתן בהיקף כולל של כ-BCM  21 בשנה, הניתנת לביצוע בשתי פעימות: הפעימה הראשונה כוללת ארבעה קידוחי פיתוח והתקנת הפלטפורמה עם מתקני טיפול בקיבולת של עד כ-12 BCM בשנה, והפעימה השנייה, שבמסגרתה יבוצעו ארבעה קידוחים נוספים שירחיבו את יכולת הטיפול של הפלטפורמה ב-9 BCM נוספים לשנה. 

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים (בתמונה): "יצאנו לדרך עם פרויקט התשתית הגדול בישראל. עבודות ההנדסה והתכנון המורכבות של פלטפורמת ההפקה תספקנה את הפתרון ההנדסי לאספקת גז לשוק המקומי וכן לייצוא למדינות האזור. במקביל לעבודה ההנדסית נקדם מכרזים לאספקת ציוד ושירותים וזאת על מנת לקבל החלטת השקעה (FID) עד סוף שנת 2016 ולהזרים גז כבר בשנת 2019.״

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy