פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
יחודש פיתוח גזה מרין
26/06/2016 18:38

הסכם החדש בין ישראל לטורקיה צפוי להניע מחדש את היוזמה לפיתוח שדה הגז "גזה מרין" שהתגלה מול חופי עזה. מדובר במאגר קטן יחסית שהיקפו כ-30 מיליארד מ"ק. בעל הזכויות בשדה היא חברת בריטיש גז BG)). בעקבות ההסכם תאשר ישראל להקים בעזה תחנת כוח חדשה המונעת בגז. בעזה יש תחנת כוח אחת (בתמונה), קטנה יחסית בהספק של 140 מגה וואט.

 | חדשות האנרגיה |

פעילותה של התחנה משתבשת לעתים קרובים בשל בעיות עומס, מחסור בדלק או כתוצאה מפגיעה במהלך קרבות עם ישראל. את התחנה החדשה יקימו הטורקים. בין המתעניינים במיזם נמנים חברת התשתיות הטורקית זורולו. החברה פעילה בישראל והיא שותפה בתחנת הכוח דוראד.  

תחנת הכוח תאפשר לרצועה להתנתק מהתלות המוחלטת באספקת חשמל מישראל. פיתוח שדה הגז מול עזה יאפשר לפלסטינים גם להשתמש בדלק מקומי מבלי שיצטרכו לייבא אותו. בעבר נשקלו דרכים שונות ליבוא גז לעזה. בין היתר באמצעות צינור שיגיע לרצוע מקטאר, ממצרים או מישראל. אספקת גז מישראל עדיין נשקלת כפתרון ביניים, למקרה שבו לא תהיה התאמה בין לוחות הזמנים לפיתוח גזה מרין והקמת תחנת הכוח. הפלסטינים לא יוכלו להסתמך על מאגר תמר, שכל הגז המופק ממנו מכור, ולכן לא יוכל להבטיח אספקה סדירה לרצוע, בעיקר לא בימים של ביקוש גבוה.

 לאחרונה טענו מקורות פלסטינים באום כי מתקיים מו"מ על קביעת הגבול הימי ומרחב המים הכלכליים בין מצרים לרצועה, אולם במצרים הוכחשו ידיעות אלה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy