פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הוקמה שותפות אנרג'יקס – סולאיר
27/07/2016 22:01

חברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס השלימה את העיסקה עם החברת היזמית סולאיר (Solear). סולאיר היא חברה ישראלית ספרדית המעורבת בייזום פרוייקטים בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה היתה מעורבת בפרוייקט הסלולרי של רמת חובב ומכרה את זכויותיה בפרוייקט לאנרג'יקס.

 | חדשות האנרגיה |

על פי ההסכם יקימו שתי החברות מיזם משותף שהבעלות בו תהיה 70% לאנרג'יקס ו-30% לסולאיר. סולאיר תעמיד לרשות המיזם המשותף את כישוריה בתחום היזמות בעוד שאנרג'יקס, שהיא חברה ציבורית בעלת מקורות מימון מגוונים, תספק את הגב הפיננסי והניהול. שתי החברות חתמו על הסכם אי תחרות למשך ארבע שנים ובמסגרתו התחייבו לפעול בענף האנרגיה הסולארית בישראל רק באמצעות המיזם המשותף, ובמימון שיהיה בהתאם ליחסי האחזקה של שתי החברות. במקרה שסולאיר תחליט שלא להשקיע בפרויקט היא תוכל לקבל מימון מאנרג'יקס בריבית שתנוע בין 8- ל-10% בשנה. עם הקמתו יחזיק המיזם המשותף בתמהיל ראשוני של פרויקטים בהיקף גדול של 300 מגה וואט.

עם חתימת העיסקה תשלם אנרג'יקס 13 מיליון שקל בתמורה לזכויות במיזמים משותפים ותתחייב להשקעה של עד 10 מיליון שקלים נוספים בהתאם לאבני דרך שנקבעו.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס (בתמונה)  מסר: "אנו מברכים על השלמת העסקה עם חברה יזמית שאנו רואים בה שותפה אמתית לעשיה וגורם משלים לפעילותה של החברה, בין היתר בהתבסס על ניסיון העבר המוצלח בין הצדדים. להערכתי, הקמת המיזם המשותף הינו אבן דרך אסטרטגית לשמירה וביסוס מעמדה המוביל של אנרג'יקס בתחום הפוטו-וולטאי בישראל, אשר מחזיקה כיום בצבר פרויקטים איכותי ומשמעותי. בהתאם לתכנית משרד התשתיות והאנרגיה לשנת 2016, ברור כי מדינת ישראל נחושה לקדם הקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת ובכוונתנו להיות שותף מוביל בהשגת יעד לאומי זה. כל שנותר הוא, לפעול לקידום פרסום מכסות להקמת פרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי שיאפשרו לנצל באופן הנכון והראוי את משאב הטבע לו זכינו בשפע וללא כל עלות – קרינת השמש, לצורך ייצור חשמל ירוק ונקי."

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy