פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אכזבה בחוק ההסדרים
27/07/2016 22:05

אכזבה בענף האנרגיות המתחדשות, לאחר שהתברר כי חוק ההסדרים אינו כולל את החקיקה הנדרשת לשימוש במערכות סולריות ביתיות. תחום המערכות הביתיות, שבו יש פוטנציאל רב לניצול אנרגיית השמש באמצעות תאים פוטו וולטאים המוצבים על גגות בתים או בחצרות פרטיות, הצטמצם מאד והיום אין כמעט חברות העוסקות בהתקנות.

 | חדשות האנרגיה |

הסיבה לכך היא תקנות מס הכנסה שאינן מותאמות לענף. התהליך מחייב את מי שמציבים מערכת על ביתם למכור את החשמל המופק מהמערכת לחברת החשמל ולהתקזז בהכנסות ממכירת החשמל עם חשבון החשמל הביתי. תקנות המס מחייבות את הצרכנים הפרטיים תשלומי מס ומס ערך מוסף על ההכנסות שלהם ממכירת החשמל. מכיוון שמרבית האזרחים אינם רשומים כעוסקים מורשים ואינם מעוניינים להרשם כעוסקים מורשים ולנהל חשבונות מס, נרתעים מרבית האזרחים מהתקנת מערכת פוטו וולטאית ביתי. שלטונות המס מודעים לבעיה והחליט לפטור את בעלי המערכות הביתיות מהחובה להוציא חשבונית מעמ. אולם חוקי המס, הרואים בהכנסות מייצור חשמל הכנסה החייבת במס, טרם שונו, ונדרשת לכך חקיקה בכנסת. החקיקה מתעכבת מזה למעלה משנה. בספטמבר האחרון אישרה הממשלה הצעת חוק שנועדה לפיטור את יצרני החשמל הביתיים ממס אולם ההצעה טרם הובאה לכנסת. על פי ההערכות צפויה להגיע לממשלה במהלך השבועות הקרובים הצעת חוק מתוקנת המסדירה את הבעיה. יזמים בענף האנרגיות המתחדשות קיוו שהחוק החדש יובא לחקיקה מהירה במסגרת חוק ההסדרים, שכן אין לו מתנגדים של ממש, אולם בטיוטת חוק ההסדרים אין זכר לחקיקה מתקדמת בתחום האנרגיות המתחדשות.

ישראל היא אחת המדינות המפגרות בעולם בתחום השימוש באנרגיות מתחדשות והיום רק כשלושה אחוז מאנרגיית החשמל במשק מופקת באמצעות מקורות מחדשים. בשנה הקרובה צפוי לחול שיפור קל במצב עם הפעלתם של מספר מיזמים בתחום האנרגיה הסולארית, אולם המדינה צפויה להשאר הרחק מאחורי המדינות המתקדמות, המפיקות כבר עשרות אחוזים מאנרגיית החשמל שלהן ממקורות מתחדשים.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy