פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
שיפור בדירוג חח"י
29/07/2016 18:52

חברת הדירוג MOODYS מעלה את דירוג האשראי הבינלאומי של חברת החשמל ל Baa2. העלאת הדירוג תאפשר להמשיך להוזיל את עלויות גיוס החוב של חברת החשמל ותרחיב את קהל המשקיעים היכולים לרכוש את אגרות החוב של החברה העלאת הדירוג מתאפשרת על רקע השיפור המתמשך במצבה הפיננסי של חברת החשמל.

 | חדשות האנרגיה |

דירוג החברה עלה בדרגה אחת לרמה של Baa2  אופק הדירוג של חברת החשמל  הינו יציב ב- Moodys מסבירים כי העלאת הדירוג משקפת את השיפור במצבה הפיננסי של חברת החשמל, צעדי ההתייעלות שנוקטת החברה וכן חיזוק יחסי העבודה עם רשות החשמל ורשות החברות .

בחברת הדירוג מציינים לטובה את ניהול הנזילות השמרני של החברה. עוד מציינים האנליסטים שלMoodys   כי הנתונים הפיננסיים של חברת החשמל נמצאים במגמת שיפור מתמשכת הודות להתנהלות פיננסית שמרנית. חברת החשמל תמשיך ותפעל לשיפור מצבה הכספי, היחסים הפיננסיים והמשך שמירה על רמת נזילות נאותה.

על רקע דיוני הרפורמה במשק החשמל  צופה חברת דירוג האשראי כי רפורמה בחברת החשמל לא תשפיע לרעה על מצבה הפיננסי של החברה.. מעבר להבעת האמון בהנהלת החברה ועובדיה, צפויה העלאת הדירוג להקטין את עלויות הגיוס של החברה בשוק הבינלאומי.

יפתח רון טל , יו"ר חברת החשמל (בתמונה): " תמיכת הממשלה, רשות החברות ורשות החשמל במשרד האנרגיה  נושאות פרי בהבעת האמון של סוכנות הדירוג במדיניות האחראית של דירקטוריון חברת החשמל. הדירוג הגבוה לו זוכה חברת החשמל בסוכנויות הדירוג העולמיות הינו גאווה גדולה למשק הישראלי בכללותו ותעודת כבוד אמתית לחברת החשמל".

עופר בלוך , מנכ"ל חברת החשמל: "האמון הרב שבו זוכה חברת החשמל בקרב המשקיעים הבינלאומיים , כמו גם המקומיים , הוא תולדה של ניהול נכון ואחראי של חברת החשמל מול ובתיאום מלא עם כל הרגולטורים , כמו גם קידום שיתופי פעולה בינלאומיים המחזקים ובונים ביסודיות את יציבותה הפיננסית לצד , תדמיתה החיובית של חברת החשמל הישראלית בעולם.

הניהול הפיננסי האחראי של החברה בשנים האחרונות תרם תרומה מכרעת להעלאת הדירוג וכי הרפורמה במשק החשמל , במידה ותתממש, תוכל להביא לשיפור נוסף. עלינו להמשיך ולהתייעל במטרה לשמור על ההישג ולשפרו"

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: העלאת דירוג האשראי של חברת החשמל היא תוצאה של מהלכי התייעלות שננקטו ע"י הנהלת החברה. אנחנו מברכים על העלאת הדירוג, וממשיכים לחתור לרפורמה מקיפה בחברת החשמל.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy