פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
מנכ"ל קצא"א פורש מתפקידו
08/08/2016 22:30

מנכ"ל קצא"א אייל כהן (44), הודיע ליו"ר הדירקטוריון ארז כלפון ולחברי הדירקטוריון כי בכוונתו לסיים את תפקידו לאחר חמש שנות כהונה. כהן צפוי לסיים את תפקידו בחברה במהלך חודש נובמבר הקרוב. בתקופת כהונתו של כהן כמנכ"ל קצא"א הגדילה החברה את פעילותה באופן משמעותי, הרחיבה את נפחי האחסון שלה, פעלה כשותפה מובילה בתחנת הכח דוראד וכן הרחיבה את מגוון הפעילויות והשירותים.

 | חדשות האנרגיה |

מפולת מחירי הנפט בעולם הגבירה את הביקוש למכלי אחסון לנפט: הסוחרים הבינלאומיים השתמשו במכלים על מנת לווסת את ההיצע והביקוש ולהימנע מהגברת היצע הנפט בתקופות של מחירי שפל. קצא"א, בעלת חוות מכלים גדולות באילת ובאשקלון, היתה לגורם חשוב בשוק הנפט. החברה נמנית בין 15 חברות האחסון העצמאיות הגדולות בעולם.

בשנים האחרונות נמתחה גם ביקורת קשה על קצא"א והתנהלותה. החברה פועלת תחת חיסיון על פי חוק שהממשלה אינה מצליחה להסביר את הסיבות לו. החברה הוקמה על מנת לשרת את יצוא הנפט של אירן למערב, באמצעות צינור נפט המקשר בין נמלי אילת ואשדוד. המהפכה באירן וניתוק היחסים בין המדינות הביאה להקפאת נכסיה של אירן שבשליטת ישראל. בעקיבות ההקפאה פנתה אירן לבוררות בינלאומית ודרשה לפצות אותה על ההלאמה. גורמים בישראל הסבירו שמעטה הסודיות על החברה נדרש על מנת שלא לפגוע בתוצאות הבוררות.

מאמצים להגביר את החשיפה של פעילות החברה נתקלו בהתנגדות עיקשת והניבו תוצאות דלות. הלחץ לחשיפת פעילות החברה גבר לאחר שצינור נפט של החברה דלף והשחית שטחים רבים של שמורת טבע בדרום. ביקורת נמתחה גם על החלטת החברה להיכנס לשותפות בתחנת הכוח דוראד, בניגוד למדיניות ההפרטה המוצהרת של הממשלה.

בימים אלה שוקלים במשרד האוצר לרוקן את קצא"א מפעילותה ולהעביר אותה לחברה ממשלתית חדשה, שתעסוק בעיקר באחסנה והולכה של דלק. הכוונה היא למכור בהמשך את אחזקותיה של קצא"א בדוראד.

כהן, רו"ח בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון מהאוניברסיטה העברית, החל את דרכו המקצועית במשרד האוצר באגף החשב הכללי שם שימש כרכז משרדים כלכליים ותשתיות.

בקצא"א שימש כהן ב- 11 השנים האחרונות במספר תפקידי מפתח בהם סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל מסחר ומשנה למנכ"ל, והחל מינואר 2012 מכהן כמנכ"ל החברה. כהן אמר עם פרישתו : "לאחר 11 שנות עבודה החלטתי לסיים את כהונתי. היתה לי זכות להוביל את החברה הזו שמהווה אבן יסוד של משק האנרגיה הישראלי והפכה בשנים האחרונות שחקן חשוב במשק האנרגיה הבינלאומי. בצד ההישגים הרבים חווינו לצערי גם פעילות בתקופות ביטחוניות מתוחות בדרום הארץ וכן אירוע סביבתי מורכב בעין עברונה. אופן ההתמודדות והטיפול באירועים אלו הוכיח את החוסן הפנימי והעוצמה של החברה ושל עובדיה."

יו"ר דירקטוריון קצא"א ארז כלפון: "בשמי ובשם דירקטוריון החברה אני מודה לאייל על תרומתו הגדולה לחברה.  אייל הוביל את החברה להישגים ולשיאים חדשים בתקופה מורכבת ורבת אתגרים."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy