פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אלומיי תשתף פעולה עם לודן בהולנד
09/08/2016 21:42

אלומיי קפיטל הודיעה היום על התקשרותה בהסכם אסטרטגי עם חברת "לודן אנרגיה הולנד", חברה בבעלות מלאה של לודן הנסחרת בבורסה בת"א, להשקעה משותפת בפרויקטים בהולנד בתחום האנרגיה המתחדשת לייצור גז ירוק וחשמל בטכנולוגיה של ביוגז וגזיפיקציה. חברות הקשורות ללודן מחזיקות זכויות בכמה מתקני ביוגז והיו מעורבות בתכנון ו/או הקמת 14 מתקני ביוגז בהולנד וספרד.

 | חדשות האנרגיה |

לודן היא חברה ציבורית הנדסית הפועלת בישראל ובחו"ל, בין היתר בתחומי האנרגיה המתחדשת בהולנד.

על פי ההסכם, אלומיי קפיטל תרכוש לפחות 51% מכל חברת פרויקט ולודן תחזיק ב-49% הנותרים. במקרה שישויות נוספות ישקיעו בפרויקט, אחזקותיהם לא ידללו את החברה באחזקותיה (51%). סכום ההשקעה שהחברה תשקיע בכל פרויקט מורכב ממספר גורמים: ראשית, חלקה של החברה בהון המניות בהתבסס על האחזקות שלה בפרויקט המאושר, שנית, סכום נוסף עד לסך השקעה שישקף שיעור תשואה פנימי מינימאלי לחברה שנקבע מראש, עד לאחוז מסוים שנקבע מראש מסך ההשקעה של לודן ושל החברה. לודן תעמיד את יתרת ההון העצמי הדרוש.

יש לציין כי ההסכם כפוף לעמידה בתנאים- סגירה פיננסית וקבלת סובסידיה מרשויות הולנד.

עלות ההשקעה הצפויה של כל הפרויקטים הינה כ-200 מיליון יורו (כולל מימון חיצוני).

רני פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל, הוסיף: חלק מפעולות ממשלת הולנד נוגעות לגידול משמעותי במתקני גז ירוק המתוכנן עד לשנת 2020, אלו עתידים לסייע לרשויות בהולנד להקל על תופעות הלוואי כתוצאה מהייצור הגדל של תעשיית החלב".

תקופת ההפעלה השוטפת של כל אחד מהפרויקטים צפויה להיות כ- 12 שנים. לודן תשמש כקבלן הביצוע וההקמה וכן כקבלן התפעול והתחזוקה של פרויקטי הביוגז, בהתבסס על הסכמים ספציפיים. בנוסף, לודן תקבל עמלת פיתוח בכל פרויקט לאחר הסגירה הפיננסית בסכומים שונים בהתבסס על גודל וסוג הפרויקט.

אלומיי שבשליטת שלמה נחמה (בתמונה), ושותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורן פרידריך, נסחרת בבורסת ה-NYSE MKT  בארה"ב ובבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה משקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל. לחברה השקעות ב- 16 תחנות פוטו-וולטאיות בהספק כולל של כ- 30.5 מגה-וואט באירופה, המחוברות כולן לרשת החשמל ומניבות הכנסות ממכירת חשמל. בנוסף, לחברה אחזקה עקיפה של כ- 9.4% בתחנת הכוח הפרטית דוראד שבאשקלון.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy