פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
המדינה תציע זיכיונות לחיפושים ב-24 בלוקים
09/08/2016 21:47

משרד האנרגיה נערך לקראת פרסום מכרזים לחיפושי נפט וגז בים התיכון. המשרד חדל לחלק רשיונות לפני ארבע שנים והודיע כי הוא בוחן מחדש את מדיניותו. לאחר ארבע שנות בחינה הוחלט במשרד להפסיד לחלק שכיונות לכל מבקש ולהתחיל למכור זיכיונות במכרז לכל המרבה במחיר.

 | חדשות האנרגיה |

במהלך התקופה נשכרו חברות ייעוץ שבחנו את הממצאים הגיאולוגיים במים הכלכליים של ישראל והעריכו את כמויות הגז והנפט העשויות להימצא בהם. כמו כן נערכו סקרים שבחנו את השפעת פעילות הקידוחים על איכות הסביבה הימית. משרד האנרגיה נערך לפרסום המכרזים בהתחשב בממצאים ובדו"חות שקיבל. 

מועצת הנפט אישרה היום בישיבתה את חלוקת אזורי החיפוש החדשים במים הכלכליים. על פי המלצת מועצת הנפט לשר האנרגיה, ישווקו בשלב הראשוני 24 בלוקים בהליך תחרותי בינלאומי, הקורא לחברות אנרגיה להשתתף במכרז ולקחת חלק בחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל. המועצה בחרה 24 בלוקים לגביהם המידע הסייסמי והגיאולוגי מעיד על פוטנציאל גבוה למבנים גיאולוגים מתאימים. גודל כל שטח הינו עד 400 קמ"ר, וחלקם סמוכים לתגליות הגז הגדולות אשר נמצאו בעומק מים של 1500 עד 1800 מטר.

על פי המלצת הסקר הסביבתי האסטרטגי שערך המשרד, הבלוקים מרוחקים לפחות 7 ק"מ מקו החוף. החלטת המועצה התבססה על מחקר בלתי-תלוי אשר בוצע לאחרונה עבור המשרד על ידי חברת ייעוץ בין-לאומית, קבע כי קיים סיכוי לגילוי משאבים בהיקף כולל של 6.6 מיליארד חביות נפט וכ-2,137 במ"ק של גז טבעי, שטרם התגלו באגן הימי של ישראל (YTF in Place, Best Guess P50). נתונים סיסמיים ונתוני קידוחים נוספים יהיו זמינים לחברות שיתעניינו בבחינה פרטנית של הפוטנציאל בשטחי הרישיונות החדשים.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ:" המלצת של המועצה לגבי השטחים לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל הינה צעד משמעותי והכרחי לפיתוחו של משק הגז הישראלי. מדובר במהלך חשוב מאוד, הצפוי לעודד חברות אנרגיה בינלאומיות להשקיע במשק הגז הטבעי בישראל."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy