פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
מחיר הגז בישראל נמוך בהשוואה ל-OECD
16/08/2016 17:05

משרד האנרגיה מפרסם נתונים השוואתיים למחירי הספוט של הגז הטבעי וכן את מחירי הגז הטבעי לצרכן. הנתונים כוללים השוואה בין ממוצע חודשי של מחירי ה-SPOT היומיים (מחיר קנייה או מכירה נוכחי בעסקאות הנסחרות בשוק המיידי). מדובר במחירים שמשלמים בנמל. על המחיר הנ"ל יש להוסיף את מחיר ההובלה של הגז הטבעי ומחיר הגיזוז שלו) במדינות בהן היקף מסחר משמעותי בגז טבעי ונבחן על פני ארבע שנים וחצי.

 | חדשות האנרגיה |

 

לפני ארבע שנים היו מחירי ה- LNG גבוהים משמעותית באירופה ובארה"ב וכעת הם מתקרבים למחירי הגז טבעי. הירידה במחיר נובעת, בין היתר, מעודף היצע של גז טבעי בארה"ב.  מדד Henry Hub עומד על 2.85 $ ל-יחדת חום.

 מערך הנתונים נוסף משווה מחיר ממוצע של גז טבעי במדינות ה- OECD. מהנתונים עולה כי בישראל המחיר נמוך יחסית למדינות OECD.

 מחיר ממוצע משוקלל של גז טבעי לכלל התעשייה הישראלית במחצית השנייה של 2015 נאמד בכ- 5.25 דולר ליחידת חום.  הנתונים בישראל מושווים לאלו של  ה- Eurostat- המפרסמים את נתוני מדינות האיחוד האירופאי הכוללות מסחר, תעשייה וחשמל (נורבגיה למשל לא נכללת בממוצע משוקלל זה) ולנתוני ה- IEA– נתוני הסקטור התעשייתי.

 המחיר הממוצע של הגז הטבעי של התעשייה הכבדה בישראל נמצא מתחת לטווח המחירים במדינות אלו, למעט קנדה וארה"ב. המחיר הממוצע של הגז הטבעי של צרכני החלוקה בישראל נמצא בטווח התחתון של המחירים באותן מדינות.

טווח נתוני ה- Eurostat– המחיר העליון הוא המחיר הממוצע המשולם על ידי צרכני הגז הקטנים בכל מדינה. המחיר התחתון הוא ממוצע המשולם על ידי הצרכנים הגדולים בכל מדינה.

 בכוונת המשרד לעדכן את הנתונים פעמיים בשנה על מנת שישקפו את המחירים הרלוונטיים ביותר. המדד יסייע לצרכני הגז הטבעי להשוות בין מחירי הגז הטבעי באופן תדיר, ברור ומובן.

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy