פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 02.05.2024
ENI מחפשת שותף לזוהר
16/08/2016 21:46

חברת האנרגיה האיטלקית ENI שגילתה את שדה הגז הענקי זוהר שמצפון לדלתא במצרים, מנהלת מגעים למכירה של חלק משמעותי מאחזקותיה במאגר. כך מדווחים מקורות בענף האנרגיה. השיחות מתקיימות בין היתר עם החברות לוקאויל הרוסית, אקסון מובייל האמריקאית ,ו- BP הבריטית. על פי הדיווחים ENI מתכוונת למכור לפחות 20% מהמאגר, במטרה לגייס כ-5 מיליון יורו הנדרשים לפיתוח במהלך השנתיים הקרובות. על פי הערכת אנליסטים עשויה ההשקעה להתבצע על פי שווי של 9-10 מיליארד דולר.

 | חדשות האנרגיה |

החברות המעורבות על פי הידיעות במגעים סירבו להגיב. בעבר אמר נשיא ENI קלאודיו דסקלצי (בתמונה) שאפשרויות גיוס הון למיזם יישקלו בשנה הבאה, לאחר שתושלם הקמת מתקני ההפקה הראשונים והמאגר יתחיל לספק גז.

מאגר זוהר הוא המאגר הגדול ביותר שהתגלה עד כה באגן המזרחי של הים התיכון והיקפו נאמד ב-30 TCF (טריליון רגל מעוקבים). גילוי המאגר הוא אבן דרך משמעותית בשיקום יכולתה של מצרים לספק את הביקוש לגז טבעי בשוק המקומי. התגלית הגבירה גם את העניין של חברות אנרגיה גדולות בחיפושים באזור. סוג הסלע שבו התגלה המאגר (שונית אלמוגים) סיפק תקווה שגם באזורים סמוכים, במים הכלכליים של קפריסין וישראל  יימצאו מאגרים גדולים דומים.

לחברת ENI אין פעילות בישראל אולם המנכ"ל דסקלצי ביקר כאן ועדכן בכירים במשק האנרגיה על תכניתו להקים מערך לאיסוף והולכת גז ליצור ממזרח הים התיכון לאירופה באמצעות צינורות. המיזם אמורות להשתתף מצרים, קפריסין, ישראל יוון וטורקיה.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy