פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הצלחה לקידוח אימות בזוהור
04/09/2016 15:06

חברת האנרגיה ENI, מגלה ומפתחת שדה הגז זוהור במצרים, הודיעה על סיומו המוצלח של קידוח אימות חמישי, שממצאיו עולים בקנה אחד עם ההערכות המוקדמות. על פי הממצאים מכיל השדה גז בכמות של כ-30 טריליון רגל מעוקבים (30 TCF), וזהו המאגר הגדול ביותר שהתגלה עד כה באגן המזרחי של הים התיכון.

 | חדשות האנרגיה |

 במהלך החודשים הקרובים צפויה ENI לבצע במקום עוד קידוח שישי ואחרון, לקראת התחלה של הפקה בשנה הבאה. קצב ההפקה הראשוני מהשדה צפוי להיות כמיליארד רגל מעוקבים ביום. ההפקה מהשדה צפוי לסגור לחלק ניכר מפערי הביקוש במצרים לשוק המקומי, אולם זוהור לא יספק ככל הנראה גז למתקני ההנזלה במצרים.

החברה דיווחה כי קידוח האימות, בחלק הדרום מערבי של אזור הזיכיון  הגיע לעומק של 4,350 מטרים ונמצאו בו מאגרי גז וקרבונים. הבדיקות העלו עוד שהמאגר הוא בעל נצילות גבוהה. במהלך ניסויי ההפקה הושג קצב 50 מיליון רגל מעוקבים ביום, שהוגבל  רק על ידי מערכות ההפקה ולא בגלל מבנה הקרקע. הבאר המסחרית צפויה להגיע לקצב הפקה של 250 מיליון רגל מעוקבים ליום.

עלויות הפיתוח של זוהור נאמדו ב-4-5 מיליארד דולר, והשותפים בוחנים דרכים שונות למימון העלות הכבדה בין היתר נשקלת אפשרות למכור 20-25% מהזכויות בשדה לשותף אסטרטגי.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy