פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הרשות תחזיר 500 מיליון ש' לחח"י
13/09/2016 17:10

הרשות הפלשתינאית התחייבה לפרוע חוב בסך חצי מיליארד שקלים לחברת החשמל. כך דיווח אתמול ערוץ 2. על פי הדיווח צפוי שר האוצר משה כחלון לחתום על ההסכם, על פיו תשלם הרשות את חובות העבר ותיצור מנגנון שימנע הצטברות חוב להבא.

על פי הנתונים מדובר בפער של כ-1.3 מיליון שקל בין הסכום שתחזיר הרשות לחוב לחברת החשמל. המו"מ עם הרשות הפלשתינאית נוהל על ידי מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי (בתמונה) והשר כחלון

מרבית החוב, 76%, הוא של חברת החשמל המזרח ירושלמית. לפני שנתיים הגישה חברת החשמל נגד החברה המזרח ירושלמית תביעה על חוב בסך של 541 מיליון שקלים. מאוחר יותר, בעקבות עתירה לבגץ, קיזזה הממשלה 309 מיליון שקל מתקבולים המגיעים לרשות והעבירה את הסכום לחברת החשמל.  על פי הסכמי אוסלו מספקת חברת החשמל הישראלית חשמל לצרכנים בשטחי הרשות בעזה ובגדה המערבית, בעוד שהרשות אחראית על גביית התשלומים והעברתם לחברת החשמל.

אולם בשש השנים האחרונות מתקשה חברת החשמל לגבות חלק ניכר מהחוב. החוב שנוצר בעזה מקוזז במלואו על ידי ישראל מהעברות בינלאומיות לרצועה. בדוחות לרבעון השני של חברת החשמל הסתכם החוב הפלשתינאי ב-1.8 מיליון שקל.

 לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy