פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
החרפה בעיצומי העובדים בנתגז
16/09/2016 00:27

עובדי חברת נתגז, העוסקת בחיבור צרכנים לרשת הגז, הודיעו על החרפת עיצומיהם החל מיום ראשון הקרוב, על רקע כישלון המו"מ להסכם קיבוצי בחברה, המעסיקה כמאה עובדים. העובדים מאשימים את ההנהלה בניהול מו"מ בחוסר תום לב.

| חדשות האנרגיה |

 עד כה הושהה החיבור למערכת הגז הארצית בתחנת "סדום 2" ונמנע החיבור של קריית גת למתקני רשת החלוקה שאמורים לספק את הגז הטבעי לצרכיהם של אינטל, סלטי צבר ומפעלים נוספים באזור. הצעדים המתוכננים לימים הקרובים יכללו שיבושי עבודה בנקודות אסטרטגיות של החברה. יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות: "התנהלות נתג"ז כלפי עובדיה אינה מכבדת אף מעסיק, ובוודאי לא חברה ממשלתית".

חברי ועד הפעולה של עובדי נתגז הודיעו כי "עד כה גילינו סובלנות ואיפוק. במידה ולא תהיה התפתחות דרמטית נפעל להרחבה של הצעדים הארגוניים".

בתגובה דחתה הנהלת החברה את האשמות העובדים וטענה כי התערבות ההסתדרות שהציגה "דרישות בלתי אפשריות" גרמה להתפוצצות המו"מ: "מתחילת ההתאגדות, לפני כשנתיים וחצי, הכירה הנהלת נתג"ז בועד וההסתדרות ופתחה במו"מ על הסכם קיבוצי, תוך כיבוד רצונם של העובדים. במסגרת המו"מ הלכה ההנהלה באופן מרחיק לכת לקראת הועד וההסתדרות ונענתה לדרישתם להעביר את עובדי חברות כח האדם של החברה להעסקה ישירה בהסכם קיבוצי.כמו כן הושגו הבנות רבות לגבי תוספות שכר ותנאים נלווים בהתאם להנחיות הממונה על השכר במשרד האוצר אולם ההסתדרות חזרה בה מההבנות שהושגו תוך החלפת צוותי המו"מ והצגת דרישות חדשות בלתי אפשריות. בחודשיים האחרונים אף מסרבת נציגות העובדים להמשיך ולקיים פגישות מו"מ.

צר לנו שהועד וההסתדרות החליטו לפתוח בעיצומים מיותרים שפוגעים בעובדים, בחברה ובלקוחותיה. אנו קוראים להם לחזור באופן מידי לשולחן המו"מ כדי להגיע להסכם קיבוצי שהעובדים יוכלו ליהנות מפירותיו."

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy