פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
בינו מוותר על שליטה בפז
18/09/2016 18:39

איש העסקים צדיק בינו הפחית את אחזקותיו בחברת פז לפחות מ-30% ובכך ויתר על מעמדו כבעל שליטה בחברה. בינו אחזקות מכרה היום 14,093 מניות רגילות של החברה בעסקה מחוץ לבורסה, לפי מחיר של 582,66 ש"ח למניה. בנוסף התחייבה למכור 4,313 מניות נוספות באותו המחיר למניה.

 | חדשות האנרגיה |

בעקבות השלמת מכירת המניות שיעור אחזקותיהם של בעלי השליטה בחברה עומד על שיעור הנמוך מ- 30%. משקל הצבעתו של בינו באסיפת בעלי המניות של פז ייחשב כ-5% ללא קשר לשיעור אחזקתו בפועל. על פי ההערכות בשוק ימשיך בינו להפחית את השקעתו בפז.

בינו נאלץ לפעול כך בהתאם לחוק הריכוזיות האוסר עליו להחזיק בחברה ריאלית במקביל לשליטתו בבנק הבינלאומי. בינו שלט בפז במשך 17 שנים, לאחר שרכש את השליטה בשותפות עם משפחת ליברמן האוסטרלית.

בעקבות השינוי פרש בינו מתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה ועמו פרשו שלושה דירקטורים שמונו מטעמו. פז, החברה הגדולה בישראל בתחום שיווק הדלק, מוגדרת כעת כחברה ללא גרעין שליטה. מי שיבקש לרכוש את השליטה בפז יידרש לקבל היתר מיוחד לכך מטעם משרד האנרגיה.

צדיק בינו, המחזיק בגרעין שליטה בפז מזה 17 שנים, התקשר היום בעסקת מכירת חלק ממניותיו ובכך ירד מהמינימום הנדרש לגרעין שליטה ובזאת חדל להיות בעל השליטה בפז. לצד המכירה וכמתחייב מההיתר החלופי שהוענק לאחרונה לפז מאת המדינה, התפטר מר בינו מדירקטוריון החברה ויחד אתו התפטרו 3 דירקטורים בעלי זיקה.

בדירקטוריון החברה ימשיכו לכהן 8 חברים : פרופסור אפרים צדקה (יו"ר ועדת ביקורת, כספים ותגמול),   גב' מאירה רוט, מר שאול צמח, מר יצחק עזר, גב' רויטל אבירם, מר גבי רוטר, פרופסור מנחם ברנר ומר אריק שור.

חברת פז נסחרת בבורסה במדד ת"א 25 בשווי שוק של כ- 6 מיליארדי שקלים. כ- 70% מסך המניות הנן בידי הציבור (ברובם מוסדות פיננסים) וכ- 30% מהמניות בבעלות גרעין השליטה. תשואת הדיבידנד הממוצעת לתקופה 2008-2015 עמדה על כ-5% בהשוואה לתשואת דיבידנד ממוצעת של כ-3% של ת"א 25.

במכתב שהוציא היום בינו לעובדי החברה ציין כי זהו יום עצוב עבורו שעה שנאלץ, מתוקף חוק הריכוזיות להיפרד מחברה שהוביל בהצלחה מעל 20 שנה. בינו הוסיף כי הוא מאמין באמונה שלמה בחוסנה ובפוטנציאל הצמיחה המשמעותי של פז והביע את הערכתו לעובדי החברה - אנו מעריכים ומכבדים את כל העובדים, המנהלים וההנהלה וגאים בכך שיום יום נתתם את מירב השירות תוך עבודה קשה ושימת דגש על צמיחה והצלחה מתמשכת".

יונה פוגל, מנכ"ל פז :" אנחנו נפרדים מיושב ראש ובעלים שתרומתו האישית והמקצועית התוו את דרכה ופועלה של פז לאורך שנים רבות. כל חברה וכל מנכ"ל יכולים להתקנא בבעל שליטה כמו צדיק שתמיד ראה את טובת החברה לטווח ארוך. ה- DNA שצדיק הטביע בחברה ובראשו שמירה על הוגנות, איתנות פיננסית ומחויבות לניהול מוקפד לטווח ארוך ימשיך להוות עמוד שדרה בניהול החברה. נמשיך לפעול להשגת צמיחה עסקית לאורך זמן תוך ניהול סיכונים נכון ויצירת תשואה וערך למשקיעים, לעובדים וללקוחות. ובנימה אישית, נפלה בחלקי זכות גדולה לעבוד לצידו של מנהיג עם אישיות יוצאת דופן. אדם יצירתי עם חוט שדרה מפלדה ועם יכולת להרחיק לראות מעבר לאופק ומעבר ללחצים היומיומיים.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy