פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
התנגדות לפיצול חשבון החשמל
22/09/2016 21:12

ח"כ יעל כהן פארן (בתמונה) מתנגדת ליוזמה לחלק את חשבון החשמל המשותף בבניין בין הדיירים, בנימוק שהיוזמה תפגע בחלשים. לאחרונה פרסמה רשות החשמל החלטה לשימוע, ועל פיה יוכלו הדיירים לדרוש מחברת החשמל לחלק ביניהם את חשבון החשמל המשותף באופן פרופורציוני.

 | חדשות האנרגיה |

כהן פארן, המשמשת גם כיו"ר ועדת המשנה לאנרגיות מתחדשות, אמרה בתגובתה כי "חלוקת העלות בצריכת המים נחלה כישלון צורב שמביא לבזבוז מים, גניבות ונזילות. זה מה שיקרה גם בחשבון החשמל. יש לאפשר לבעלי הדירות לבחור בין החלופות. הפתרון האמתי הוא עידוד התקנה של מערכות לייצור חשמל סולארי על גגות הבתים המשותפים עבור הצריכה המשותפת, כך שלמעשה בעלי הדירות לא ישלמו חשבון חשמל בכלל".

ההצעה לאפשר תשלום מחולק בין הדיירים היא חלק משימוע במספר נושאים צרכניים בתחום החשמל. בין היתר מתכוונת הרשות לאשר לחברת החשמל לנתק את הזרם ללקוחות שאינם מאפשרים גישה לקוראי המונים, לאחר שלוש פעמים בהם לא ניתן לקרוא את המונה. חברת החשמל נוהגת עד כה לחייב את הלקוחות על פי צריכה משוערת, ואינה מנתקת את זרם החשמל. מבדיקת הרשות עולה שלקוחות מנצלים את היעדר הגישה לקוראי המונים וצורכים חשמל בכמות גבוהה מהכמות המשוערת שקובעת חברת החשמל. בעבר ניסתה הרשות לטפל בתופעה על ידי הגדלת החשבונות בתיקווה שהלקוחות יעדיפו לאפשר את קריאת המונה מאשר לשלם את החשבון המוגדל. אולם מתברר שההחלטה לא שיפרה את המצב

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy