פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
שטייניץ: קצא"א למשרד האנרגיה
27/09/2016 20:34

שר האנרגיה יובל שטייניץ מתערב במחלוקת על אופן השליטה הממשלתית בחברת קו צינור נפט אילת-אשקלון (קצא"א). במכתב ששיגר שטייניץ לשר האוצר מששה כחלון אומר שר האנרגיה "נדהמתי לשמוע על ההצעה לקבע את קצא"א תחת אחריות משרד האוצר, לאחר סיום הזיכיון, וזאת ללא שנערכו דיונים רציניים מול משרדי, האחראי אל משק האנרגיה והדלקים".

 | חדשות האנרגיה |

שר האוצר כחלון, שמינה לאחרונה את ראש מטהו ארז חלפון ליו"ר קצא"א, מתנגד להחלת חוק רשות החברות הממשלתיות על קצא"א, לאחר שתאבד את מעמדה המיוחד כחברה חסויה, בעוד שרשות החברות הממשלתיות טוענת שאין סיבה לשמר את מעמדה המיוחד ועליה לשוב ולפעול בהתאם לנורמות המחייבות את כל החברות הממשלתיות. המשמעות היא שהאחריות לחברה צפויה לעבור ממשרד ראש הממשלה לאחד המשרדים הממשלתיים. על פי הדיונים המתקיימים בנושא אמורה החברה להיות בכל מקרה תחת אחריות משרד האוצר.

במכתבו לכחלון אומר שטייניץ כי עמדתו החד משמעית היא שעם סיום מעמדה המיוחד של קצא"א בתחילת השנה הבאה כחברת דלקים ואנרגיה בבעלות ממשלתית עליה לעבור לאחריות משרד האנרגיה, בדיוק באותה מתכונת של חברת החשמל, חברת תשתיות נפט ונתגז. "יש לציין כי הסינרגיה והדמיון בין קצא"א לבין תש"ן גבוהות ביותר, ונבצר מבינתי להבין את ההיגיון בפיצול האחריות והרגולציה למשק הגז בין משרד האנרגיה לבין משרד האוצר. ... איני יכול להסכים לתכנית ששר האוצר ומשרד האוצר יהפכו לגוף שמעניק רשיונות בתחום הדלק לקצא"א. כדי לעשות דבר כזה באופן אחראי ומתוך ראייה כוללת, יצטרכו להקים מנהל דלק שני במשרד האוצר. אינני מכיר מדינות מערביות נוספות שבהן שרי האוצר מעניקים רשיונות בתחום הדלקים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy