פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אבנר ודלק מתקדמות למיזוג
05/10/2016 22:03

מועצות המנהלים של חברות דלק קידוחים ואבנר אישרו את הסכם המיזוג בין שתי השותפויות המתנהלות תחת שליטה משותפת ולהן בעלות דומה על נכסי האנרגיה. ההכרעה על המיזוג צפויה להתקבל באסיפות בעלי המניות שיתכנסו בדצמבר. המיזוג הוא מהלך מקדים חשוב לקראת גיוס ההון המתוכנן של לפיתוח מאגרי תמר ולווייתן. מסגרת הזימון לאסיפה נימק דירקטוריון אבנר את המהלך.
בין השאר, נכתב כי המיזוג יוצר יתרון לגודל: "מיזוג השותפויות יביא להגדלת המסחר, ויהפוך את השותפות הממוזגת להיות מרכזית מאוד במדד ת"א 25 (מעו"ף). יתרה מכן, המיזוג אף עשוי להביא למיצוב השותפות הממוזגת במדד ת"א 100 ובתקופות מסוימות אולי אף בת"א 25".
עוד נכתב כי המיזוג ייצור פוטנציאל לכניסת משקיעים חדשים, ובמיוחד משקיעים זרים. הדירקטוריון הסביר כי "ניהול מו"מ עם גורמים זרים מעלה באופן קבוע את השאלה מדוע עליהם להתקשר עם שתי שותפויות גז בעלות החזקות זהות. בעבר ההסבר היה שהמבנה החקיקתי בישראל לא נתן את דעתו על מיזוג שותפויות. ואולם, כיום, הואיל ומכשול זה אינו קיים עוד, מיזוג השותפויות אמור להקל על התקשרויות ולקצר משמעותית את הליכי המו"מ. בנוסף, השקעה בשתי שותפויות קטנות יחסית, שהמסחר בהן הוא דליל יחסית, היא אטרקטיבית פחות בעיני משקיעים זרים, מאשר השקעה בשותפות גדולה"
 
לכתבה המלאה
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy