פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 08.05.2024
שטייניץ מקדם יצוא גז לטורקיה
11/10/2016 12:04

שר האנרגיה יובל שטייניץ צפוי לצאת ביום חמישי לביקור של מספר שעות בטורקיה. שטייניץ ייפגש עם עמיתו שר האנרגיה הטורקי בראט אלבייראק, וידון אתו בקידום יצוא הגז ממאגר לווייתן לטורקיה. בכנס הבינלאומי משתתפים שרים ואנשי עסקים בענף האנרגיה מכל מדינות האזור ואין זה מן הנמנע ששטייניץ יקיים פגישות קצרות עם אישים נוספים.

 | חדשות האנרגיה |

טורקיה מנהלת בימים אלה מגעים אינטנסיביים עם ספקיות גז באזור במטרה לייצב הסכמי אספקה ארוכי טווח עבור המשק הטורקי וליצוא הלאה למדינות דרום אירופה במסגרת "הזרם הטורקי. השיחות על יצוא הגז הישראלי מתמקדות בימים אלה בעיקר במצריים, המתנה את חתימת ההסכמים בוויתור ישראלי על פיצוי בפרשת הפסקת אספקת הגז לישראל בתקופת המשטר הקודם במצרים.

גורמים עסקיים רבים בטורקיה מברכים על המגעים ליבוא גז לישראל. הגז הישראלי אינו חיוני לכלכלת טורקיה הצורכת כ-10 BCM גז בשנה והיא יכולה לקנות כל כמות נדרשת מאירן, רוסיה או מדינות אחרות באזור. אולם הטורקים מעוניינים בגיוון של מקורות האספקה שלהם במטרה להקטין את התלות במקור מסויים אחד. ישראל מצידה מעוניינת לגוון את יעדי היצוא שלה על מנת שלא להיות תלויה במצרים או בירדן.

הסכם יצוא לטורקיה כרוך בקשיים פוליטיים בלתי מבוטלים, בין היתר מפני שהוא דורש שיתוף פעולה עם קפריסין שצינור הגז אמור לעבור במים הטריטוריאליים שלה. בין טורקיה וקפריסין מתנהל סכסוך ארוך שנים על רקע הכיבוש הטורקי המחלק את האי לשתי מדינות. בין הצדדים מתקיימים מגעים להשגת הסדר שטרם הושג. מאגר הגז אפרודיטה שייך לחלק היווני של האי. למרות שההגיון הכלכלי מחייב פיתוח משותף של מאגרי לווייתן ואפרודיטה ויצוא משותף באמצעות צינור גז לטורקיה, בוחנים הקפריסאים יצוא באמצעות צינור למצריים בלבד, או לחלופין הקמת מתקן הנזלה צף ויצוא גז באמצעות אניות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy