פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
נפעל להפחתת הרגולציה
20/11/2016 21:01

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר החליט לפעול להפחתת הרגולציה בענף האנרגיה. גרונר קיים ביום חמישי האחרון פגישה עם פורום ראשי חברות האנרגיה והכימיה בישראל. בפגישה הוחלט להקים צוות עבודה משותף של משרד ראש הממשלה ופורום ראשי חברות האנרגיה להפחתת הרגולציה בתחום.

 | חדשות האנרגיה |

בפגישה אמר יוסי רוזן (בתמונה), יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה: "אנחנו נמצאים תחת רגולציה מכבידה ומרגישים שהחברות הפכו לשק חבטות ומושא לקידום פוליטי ומסע  בחירות. נוצר מצב שלא הרגולטורים עובדים אצל הממשלה אלא הממשלה עובדת אצלם. נפגשתי עם ראש הממשלה שאמר לי שהוא מוביל את זה אישית. ראינו כבר שללא גיבוי של משרד הממשלה הדברים לא יזוזו כמו שקרה עם מתווה הגז שהיה תקוע עד שמשרד רוה"מ התערב.

הרגולציה גורמת במדינת ישראל שתשתיות ההולכה והאחסון בנושא דלקים ומוצרים שלהם כל התשתיות מיושנות ולא עונות לצרכי המשק. ענף האנרגיה בכל המדינות הפך לנושא לפיתוח כמו בארה"ב, אבל בישראל אין תשתיות לפתח את הענף שלא נדבר על תשתיות חירום. בסוף אנחנו נישאר עם הרבה מאוד רגולציה אבל בלי עסקים ולא זה מה שמדינת ישראל רוצה."

אלי גרונר מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "זה מצב אבסורדי שהגז בישראל תקוע כל כך הרבה שנים בגלל בירוקרטיה כשמדינות יוצאות למלחמה על תגליות כאלה. אני לא מבין איך נבחרי ציבור מדברים על הורדת יוקר המחייה ואז פועלים להוסיף עוד רגולציה. התאכזבתי לגלות שכל אחד רוצה להפחית רגולציה אצל אחרים, אבל אצלו להוסיף כדי להראות עשייה. הממשלה הזו קיבלה החלטה להוריד 25% מהמלאי הקיים של הרגולציה. זהו מנוע צמיחה הרבה יותר גדול מהפחתת המיסים אפילו. אם משרד לא מצליח להפחית את הרגולציה ב25% כנראה הוא צריך להשקיע את כל המשאבים שלו ואת כל כוח האדם המקצועי והמשפטי בהפחתת רגולציה ולא בקידום רגולציה חדשה."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy