פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
יש לבחון מחדש המלצות צמח
21/11/2016 16:33

איש האנרגיה גדעון תדמור מתריע כי פתיחת הים לקידוחים נוספים לא תביא לישראל חברות לחיפושי גז, ועל המדינה לנקוט בצעדים משלימים שיהפכו את החיפושים בישראל לכדאיים. תדמור הוא מנכ"ל חברת דלק קידוחים לשעבר והיום יו"ר ובעל השליטה בחברת האנרגיה נאוויטס, המחפשת נפט וגז ברחבי העולם.

 | חדשות האנרגיה |

בנאום שנשא בוועידה לאנרגיה ועסקים שעורכת חברת אקו אנרג'י אמר תדמור כי חברות חיפושי הנפט והגז עוסקות היום במכירת נכסי נפט מוכרות נכסים ונזהרות בכניסה להשקעות חדשות. "כדי לפתח שוק של חיפושי נפט וגז ישראל צריכה להיות אטרקטיבית, שכן אחרת לא יבואו לכאן חברות" אמר תדמור. נקבעו במכרז לחיפושי גז ונפט תנאי סף בחלתי נחוצים שימנעו מחברות רבות וראויות לבוא לקדוח בישראל.

תדמור אמר שאין לצפות לתגליות של מאגרי גז גדולים כמו תמר ולווייתן, אלא למאגרי גז קטנים יותר שלא כדאי יהיה לפתחם בתנאים הנוכחיים. הוא קרא לממשלה לפעול לפיתוח תשתית לאומית להולכת גז, במקום לחייב את החברות להקים את התשתית הזו. כמו כן אמר תדמור שלא ניתן יהיה לממן את פיתוח המאגרים אם שוק היעד העיקרי שלהם יהיה השוק המקומי, שרובו כבר תפוס על ידי שותפויות תמר, לווייתן, ובעתיד הקרוב גם כריש ותנין "משרד האנרגיה חייב להמשיך ולפעול להטמעת הגז הטבעי במשק במטרה להגדיל את הביקוש, לבצע הערכה מחדש של המלצות וועדת צמח שקבעו את מכסות היצוא ולשקול פתיחה נוספת של היצוא, שבהם יוכלו להשתלב מאגרים קטנים ובינוניים. "עברנו את עידן המפץ הגדול ועכשיו יש להיערך לבניה הדרגתית ומסודרת של משק הגז" אמר תדמור. הוא הוסיף שנאוויטס בראשותו תשמח לפעול גם בישראל, אם הממשלה תשכיל ליצור את התנאים הנכונים

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy