פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
שטייניץ: "מחויב לפיתוח המאגרים"
21/11/2016 16:38

"פיתוח שדה לווייתן הוא הכרחי ואני לא אתפשר על פיתוח לווייתן והמאגרים הקטנים כריש ותנין" . אין מצב שהוא לא יפותח בזמן" כך אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ בפתח וועידת האנרגיה והעסקים שיזמה חברת אקו אנרג'י.

 | חדשות האנרגיה |

שר האנרגיה אמר שהסתיים שלב ב' של התחלת פיתוח המאגרים ומשרד האנרגיה עובר לשלב ב של מיצוי הפוטנציאל". שטייניץ אמר גם כי בשבועות האחרונים הושגה התקדמות בקידום הרפורמה בחברת החשמל וכי בשבועות הקרובים יקודמו דיונים על השלמתה עם הנהלת החברה והעובדים. "תהיה לנו חברת החשמל בריאה חזקה ויעילה" הבטיח שר האנרגיה.

מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל, ביני זומר, אמר בכנס כי נובל ערוכה להתחיל להזרים גז ממאגר לוויתן בתוך שלוש שנים ממועד קבלת ההחלטה על השקעה. קבלת ההחלטה אמורה להתקבל במהלך השבועות הקרובים, ככל הנראה לקראת סוף דצמבר. עם זאת סייג זומר את דבריו ואמר שההתקדמות מותנית בכך שלא יהיו עיכובים בהליכי קבלת האישורים מטעם הרגולטורים. הוא רמז בכך להתנהלות משרד האנרגיה שגרמה בעבר לעיכוב משמעותי בפיתוח מאגרי הגז.

גם יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים השותפה לפיתוח לווייתן אמר שהחברה השלימה את כל ההליכים הנדרשים לקראת גיוס ההון הנדרש לפיתוח לווייתן והיא ממתינה כרגע לאישור ההשקעה על ידי נובל אנר'גי. אבו אמר שכבר עתה הושקעו בפיתוח מאגר לווייתן כחצי מיליארד שקלים, במטרה להשלים את כל ההכנות האפשריות לקראת הפיתוח.

אורי אלדובי, יו"ר איגוד מחפשי הנפט והגז הצביע על הקשיים והחסמים שמונעים כניסה של מפעילים חדשים ומשקיעים לפעילות בישראל, וקרא לממשלה לפעול ליצירת הגנות ינוקא שיאפשרו פיתוח של שדות קטנים-ובינוניים. לדבריו, "המדינה צריכה להסתכל קדימה ליום שאחרי לווייתן. פיתוח תעשיית הגז לא נגמר עם פיתוח לווייתן. רק התחלנו, ולכן המתווה הבא חייב להכיל תמריצים לפיתוח שדות קטנים, רק ככה תיווצר תחרות. במצב הנוכחי, המדינה אומרת שהיא רוצה תחרות, אבל הרגולציה הקיימת מקשה על הבאת אופרייטורים חדשים לישראל".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy