פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
שטייניץ: נעמוד ביעדי האנרגיות המתחדשות
29/11/2016 09:20

"השנה תהיה שנת האנרגיות המתחדשות. כפי שהבקענו בנושא הגז נבקיע גם בתחום האנרגיות המתחדשות" - כך הכריז שר האנרגיה בכנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות שנפתח ביום שני באילת. שטייניץ אמר כי בשנה הקרובה יבוצעו השקעות באנרגיות מתחדשות בסכום כפול מכל מה שהושקעה עד כה בתחום, ורוב ההשקעה תהיה באנרגיה סולארית.

 | חדשות האנרגיה |

שטייניץ התכוון בעיקר למכסות שמתכוונת רשות החשמל להוציא למכרזים בתקופה הקרובה, בהיקף מצטבר של למעלה מאלף מגה וואט. שטייניץ אמר שישראל יכולה להיות המדינה המתקדמת בעולם בתחום ייצור החשמל על גגות, והתווה חזון על פיו ייוצר חשמל באמצעות מערכות פוטו וולטאיות שיוצבו על כל גג בישראל. "נפתור את הבירוקרטיה ונאפשר הקמת גגות סולאריים בישראל" אמר שטייניץ.  שטייניץ התייחס לספקות הרבים לגבי כוונת הממשלה ליישם את התחייבותה להגדיל את שיעור תפוקת החשמל מאנרגיות מתחדשות והדגיש את מחויבותו להתחייבות שנטלה על עצמה המדינה במסגרת וועידת האקלים: "אנחנו לא רק נעמוד ביעד של מתחדשות של 10% ואח"כ 17% ויש סיכוי סביר שנהיה מעל זה. מבחינתי אין דבר כזה שלא נעמוד ביעד. אנחנו נגיע תוך 5-10 שנים למצב שרוב מכריע של החשמל בישראל מיוצר באנרגיות נקיות – מתחדשות או גז טבעי ורק חלק קטן מאוד באזור של 20% באנרגיות כמו פחם. החזון שלנו הוא שתוך מספר שנים, לא יהיה יותר זיהום אויר תחבורתי ומהחשמל ואזרחי ישראל ייהנו מרמה אחרת של בריאות ציבורית.

יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל הציג בכנס את חזון החברה לחשמל מבוזר, שייוצר בנקודות רבות ולא יתבסס על מספר מצומצם של תחנות כוח גדולות.

"לפני שלוש שנים אפס אחוז יצור פרטי במדינת ישראל. נכון להבוקר בשנת 2016 כ 30% מהחשמל הוא חשמל פרטי. המהפכה הבאה- לפי מיטב השיפוט שלי תוך כעשרים שנה, בשנת 2040,  80 אחוז מהחשמל בישראל יהיה חשמל מבוזר. 20-25 שנה זה טווח מיצוי התחנות הגדולות בכל העולם ובמדינה הקטנה שלנו.

למהפכה שלושה קדקודים: ייצור חשמל באמצעות השמש וייעולו, השני הוא אגירה: אם נצליח לקדם את הטכנולוגיה הזו. אם נצליח בזאת בכל בית יהיה תקן לייצור חשמל בבית והבניין ומרבית החשמל יאוכסן בבית וניתן יהיה לשנע חשמל באגירה עירונית ואזורית. השלישי:  היכולת לייצר חשמל באופן מבוזר."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy