פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
פרנס נבחר מחדש בGSC
29/11/2016 09:24

איתן פרנס, מנכ"ל ומייסד איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל נבחר לכהונה נוספת כחבר הנהלה וכמזכיר ארגון התעשייה הסולארית העולמית Global Solar Council. פרנס היה בין מייסדי הארגון העולמי ומכהן בו גם כיו"ר פורום החברות המייסדות בארגון.

 | חדשות האנרגיה |

ארגון התעשייה הסולארית העולמי (GSC) הוקם בשנת 2015, במסגרת אירועי ועידת האקלים בפריז (COP21), על ידי ארגונים לאומיים ואזוריים מובילים, במטרה לאחד את סקטור ייצור החשמל הסולארי ברמה הבינלאומית, לחלוק מידע על שיטות היישום הטובות ביותר של אנרגיה סולארית ולהאיץ את פיתוח השווקים הסולאריים העולמיים.

המסר העיקרי: החשמל הסולארי הגיע כיום לעלות נמוכה מספיק בכדי לקחת תפקיד משמעותי ביותר במאבק בשינוי האקלים והתחממות כדור הארץ.

הארגון העולמי מבקש להפיץ שלשה מסרים עיקריים:

אנרגיה סולארית הפכה, ברמה העולמית, לאחד האמצעים הזולים ביותר לייצור חשמל ומחירה ימשיכו לצנוח במהירות.  עלות ייצור חשמל סולארי פחתה ב-80% מאז ועידת האקלים ב-2009 וחשמל סולארי הפך אמצעי יעיל וכלכלי להתמודדות עם משבר האקלים.

אנרגיה סולארית היא הדרך המגוונת ביותר לייצור חשמל וניתן לייצר חשמל סולארי בכל מקום ובכל מדינה בעולם, מפותחת ומתפתחת. הטכנולוגיה הסולארית נהנית מהפופולריות הגדולה ביותר מכל טכנולוגיות ייצור החשמל.

בכדי להימנע מעליית הטמפרטורה העולמית במעל 2 מעלות צלסיוס העולם חייב לעבור לייצור חשמל סולארי והשגת יעד של 10% אנרגיה סולארית לעומת המציאות כרגע, בה רק כ- 1% מהחשמל בעולם מיוצר באנרגיה סולארית, היא אפשרית בהינתן תנאי שוק מתאימים.

בארגון חברים 23 ארגוני התעשייה שמובילים כיום את שוק הסולאר וביניהם ארגון התעשייה הסיני, ההודי, האמריקאי, האסייתי והאירופאי.  הארגון מייצג למעלה מ- 40 שווקים גלובליים.

בין מייסדי הארגון 20 חברות גלובליות מהמובילות של השוק הסולארי וביניהן חברות החשמל האטלקית ENEL, חברות החשמל הגרמניות EON ו- RWE יצרני הפנלים המובילים Canadian Solar, Jinko, JA Solar, Trina ו- SolarWorld, חברות פיתוח פרוייקטים וגם  תאגידי הענק FLEX,  ABB ,Softbank ויצרנית המזון הגלובלית Unilever שמובילה בנושא רכש חשמל ירוק.  בין החברות המייסדות בארגון נמצאת גם חברת Solaredge הישראלית שזינקה בתוך שנים ספורות לצמרת טבלת יצרני הממירים בעולם.

במסגרת כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת שמתקיים השבוע באילת, יושק פורום הטכנולוגיה והחדשנות של הארגון העולמי.  הקמת הפורום הוא פרי יוזמתו של פרנס ומטרתו לקדם את שיתוף הפעולה בין התעשייה הסולארית לבין האקדמיה, גופי המחקר ובעיקר בין התעשייה לבין חברות ההזנק והחדשנות בתחום.

איתן פרנס: "יש חשיבות עצומה לרתום את כוחות ויכולות התעשייה הסולארית העולמית לקידום חדשנות וטכנולוגיה פורצת דרך.  האנרגיה הסולארית צפויה להפוך למקור האנרגיה החשוב בעולם בתוך שנים לא רבות ואולם בכדי להגיע לשם יהיה צורך בהמצאות ופיתוחים חדשים. פורום החדשנות של הארגון העולמי יפעל לחבר בין יכולות התעשייה והצרכים של האקדמיה, גופי המחקר ובעיקר הצרכים של חברות החדשנות והאנשים שמנסים לשנות את עולם האנרגיה והביא לעולם פיתוחים וטכנולוגיות חדשות. השקת הפורום בישראל הנה הכרה דה-פקטו בהיותה של ישראל מרכז חדשנות גלובלי ובייחוד בתחום האנרגיה הסולארית בו למדינה זכויות ראשונים ויכולות רבות."

 
 
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy