פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אנלייט הפסידה 2.1 ש"ח ברבעון האחרון
30/11/2016 20:08

חברת אנלייט שבשליטת שאול אלוביץ', הפסידה 2.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016, לעומת רווח של 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015.

הכנסותיה של החברה - שיוזמת, מקימה ומפעילה תחנות כוח פוטו־וולטאיות ואנרגיית רוח - ירדו ב-87% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2015 והסתכמו ב-8 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת מהעובדה שברבעון המקביל זקפה אנלייט הכנסות מהקמת מתקן פוטו־וולטאי, שהספקו הוא 55 מגה־ואט, בחלוציות שבנגב המערבי. 

הירידה בהכנסות אינה משקפת את הצמיחה בפעילותה של אנלייט ובהכנסותיה, ונובעת מהעובדה שהחברה מדווחת על הכנסותיה ממתקני החשמל הפוטו-וולטאיים בישראל לפי המודל של נכס פיננסי, שמיושם כשהחברה מקימה את המתקן לפי רגולציה שנקבעה בידי הממשלה, וכשערכו של המתקן לאחר סיום תקופת הזיכיון (ערך הגרט) אינו מהותי.

הביאור המגזרי שבוחן את הפעילות של העסק מנקודת ראותו של מקבל ההחלטות הראשי, כלומר המנכ"ל, ומציג את הפרמטרים התזרימיים של הפעילות הפוטו־וולטאית, מגלה שהכנסותיה של אנלייט ממכירת חשמל בישראל גדלו ב-31% ל-44 מיליון שקל. הגידול בהכנסותיה נובע מהפעלה מלאה של הפרויקט בחלוציות לעומת הרבעון המקביל ב-2015, שבו הופעל הפרויקט במשך חודשיים בלבד.

מנכ"ל החברה גלעד יעבץ (בתמונה) העריך שפעילותה של אנלייט בישראל ובעולם עומדת בפני גידול דרמטי בביקוש, בשל הירידה החדה בעלות החשמל הפוטו־וולטאי כתוצאה מירידה במחיר של הפנלים הסולריים ועלות העבודה, שהפכה את החשמל הפוטו־וולטאי לתחרותי כלכלית, גם בבחינה צרה של עלותו. כלומר, מבלי להתחשב בתועלות המשקיות של ייצור אנרגיה מתחדשת ובלתי מזהמת.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy