פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
יידרשו שלוש שנים ליצוא גז באמצעות טורקיה
03/12/2016 21:28

התכנית לייצא גז משדות לווייתן בישראל ואפרודיטה בקפריסין ניתן ליישום בתוך שלוש שנים. כך אומר מנכ"ל חברת האנרגיה הטורקית זורולו, לסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו. המנכ"ל, פואט סלפקי אמר שהכל מצפים להסכם גז בעקבות הפיוס בין ישראל לטורקיה, אבל הגז באגן המזרחי של הים אינו רק ישראלי.

הוא התכוון בכך לצורך להגיע להסכם גם עם קפריסין השולטת במאגר אפרודיטה. הסמוך למאגר הישראלי לווייתן. משמעות הדברים היא שהסכם היצוא לטורקיה ובאמצעותה למדינות אחרות באירופה תלוי גם בהשגת הסכם בסכסוך שעדיין קיים בין טורקיה וקפריסין. גם אם תוותר טורקיה על הסכם עם קפריסין, חייב יהיה צינור גז מהמאגר הישראלי לעבור במים הכלכליים של קפריסין והשלטון היווני באי עשוי שלא לאפשר את מעבר הצינור ללא הסכם שלום באי. הוא ציין כי על פי ההסכמים הבינלאומיים אין לקפריסין זכות למנוע את הנחת הצינור, אבל המיזם יזדקק לאישור סביבתי של ממשלת קפריסין והיוונים יוכלו לסכל את היוזמה באמצעות שימוש בחוקי הסביבה.  

במשרד האנרגיה הישראלי קיימת אופטימיות רבה בקשר לסיכוי להגיע להסכם עם טורקיה ולאחרונה אף החלו צוותים לבחון את נתיב צינור הגז שיחבר את המאגרים לטורקיה. במקביל נערכה בדיקת התכנות של צינור גז שיחבר את המאגרים ישירות לאירופה דרך קפריסין.

לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy