פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
שטייניץ ביטל נסיעה ליוסטון
05/12/2016 21:55

שר האנרגיה יובל שטייניץ נאלץ להיעדר ממצגת הנערכת למשקיעים זרים בגלל שלא נמצא לו קיזוז מהאופוזיציה. שטייניץ אמור היה לצאת בשבוע שעבר ליוסטון טקסס, להיפגש עם בכירים בתעשיית האנרגיה ולהציג את התכנית המאושרת לחיפושי נפט וגז בים.

 | חדשות האנרגיה |

אולם מפלגתו, הליכוד, הטילה על חברי הכנסת מטעמה חובת נוכחות קפדנית, נוכח שורת הצבעות החשובות על סעיפי תקציב המדינה וחוק ההסדרים. בהתאם לכללים יכול היה שטייניץ לצאת לחו"ל רק אם נמצא ח"כ מהאופוזיציה שייצא לחו"ל באותו זמן ולא יוכל להגיע כמוהו להצבעות. לאחר שלא נמצא לשטייניץ קיזוז הוא נאלץ להישאר בישראל ולשגר במקומו את מנכ"ל משרדו, שאול מרידור.

שטייניץ הכריז באמצע החודש שעבר על |פתיחת הים" לחיפושים מחודשים, לאחר כמעט ארבע שנים בהם חדל משרד האנרגיה להעניק רישיונות. במסגרת פתיחת הים הוצעו 24 רישיונות חדשים ובמשרד האנרגיה מקווים שנוכח הסיכויים הגבוהים לגלות בישראל מאגרים נוספים של גז, יימצאו שתיים או שלוש חברות בינלאומיות שיתעניינו בחידוש תנופת החיפושים במים הכלכליים של ישראל. תגליות נוספות של גז עשויות להגביר את התחרות על צרכני הגז המקומי ולסייע בבניית תשתית אספקה רחבה ויציבה יותר.

עם זאת מביעים רבים חשש שהשוק המקומי המוגבל וחוסר הוודאות לגבי היכולת לפתח שוקי יצוא ירתיעו חברות ענק, היכולות לפעול גם באזורים מבטיחים יותר. (בצילום: יובל שטייניץ ושאול מרידור)

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy