פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אושר ההסכם להחזר החריגות בחח"י
07/12/2016 19:42

דירקטוריון חברת החשמל אישר את הסכם השכר החדש בחברה, המסדיר את פרשת חריגות השכר לעובדים. בסך הכל יחזירו העובדים תוספות שכר בסכום כולל של 174 מיליון שקל בפריסה על פני 36 חודשים. החברה מעריכה בנוסף שהחיסכון השנתי שייגרם מהפסקת תשלומי התוספות הוא כ-50 מיליון שקל בשנה.

 | חדשות האנרגיה |

במסגרת ההסכם ישולמו לעובדים תוספות שכר בשיעור של 7.25% בחמש פעימות. הורים לילדים מתחת לגיל 12 יזכו ליום חופשה נוסף, ויוגדל בסיס השכר לפנסיה לעובדים שנכנסו לחברה החל משנת 2004. עלות הסכם השכר לאחר שישולמו התוספות במלואן היא 220 מיליון שקל לשנה. עלות החברת בסיס הפנסיה לעובדים תהיה קטנה יחסית, 4 מיליון שקל לשנה.

הסעיף המשמעותי ביותר בהסכם הוא הפרשה נוספת לתכנית פרישה מוקדמת של עובדים, במסגרת תכניות ההתייעלות של החברה. מדובר ב-530 מיליון שקל שלהערכת ההנהלה יוחזרו בתוך שלוש שנים. כתוצאה מההתייעלות והקטנת תשלומי השכר השוטף.

ההחלטות יעוגנו בימים הקרובים בהסכם קיבוצי חדש שייחתם בין ההנהלה, ארגון עובדי החברה וההסתדרות. כמו כן צפוי להיחתם הסכם לפרישה מוקדמת של 350 מעובדי החברה והכנסת 180 עובדים אחרים להסכם קביעות.

במקביל נמשך המו"מ בין חברת החשמל, נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, ההסתדרות וארגון העובדים, בנושא הרפורמה במשק החשמל והשלכותיה על זכויות עובדי החברה, במסגרתה מקווה החברה להביא להסדרה מחודשת של יחסי העבודה הקיבוציים בחברה ולהתאימם לצרכי החברה כגוף עסקי הפועל בשוק תחרותי.

אלוף במיל יפתח רון טל , יו"ר חברת החשמל: "מדובר בהישג היסטורי שיש לברך עליו. הסדרת חריגות השכר מסירה מעל החברה עננה מכבידה. בנוסף, ההסכם מגלם בתוכו שינוי משמעותי בתרבות הארגונית של החברה, וכולל מרכיבי התייעלות ומיצוי יום עבודה משמעותיים וחשובים. ניהול המשא ומתן בהצלחה תוך אחריות ורגישות לעתיד החברה ועובדיה, ראוי להערכה ואינו מובן מאליו".

עופר בלוך , מנכ"ל חברת החשמל:" ההסכם שנחתם תומך את אסטרטגיית השינוי וההתחדשות של חברת החשמל. המהלך שנעשה בשיתוף פעולה בין הנהלת החברה , גורמי מדינה , ארגון העובדים וההסתדרות הינו אבן דרך חשובה בתהליך התייעלות של החברה ולצידה הסדרת חריגות השכר לשנים הקרובות".

מנהל רשות החברות, אורי יוגב, בירך ואמר: "מהלך ההתייעלות שמובילה החברה, מצטרף לשורת מהלכים אותם מובילה החברה בשנה האחרונה, לחיזוק איתנותה הפיננסית. זו הצלחה חסרת תקדים של הנהלת חברת חשמל ודירקטוריון החברה. הנתונים הכספיים והמהלכים מוכיחים את הקשר בין הצלחת הרפורמה ונבחרת הדירקטורים בחברות הממשלתיות לשיפור האורינטציה העסקית. " ודירקטוריון מקצועי בהובלתו של יו"ר החברה והנהלה נחושה בהובלתו של מנכ"ל החברה הובילו לשיפור רמת הניהול ובאים לביטוי במהלכים מצוינים, שיפור הרווחיות והתוצאות העסקיות.

עמית אוברקוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון: "עובדי חברת החשמל וההנהלה יכולים להיות מרוצים. הושג הסדר שנותן מענה לשורה של מחלוקות מהותיות בין החברה לארגון העובדים, שחלקן אף היה כרוך בהתנהלות בבתי דין לעבודה ובעיקר מייצר תרבות עבודה פיריונית ומודרנית.  ההסכם מאזן בין הצורך להתייעל בצורה מהותית לבין הצורך בשימור עובדים מקצועיים לחברה. אני שמח על הסדרת בסיס הפנסיה וחריגות השכר מה שהיווה משקולת כבדה על כתפי העובדים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy