פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שכונות חדשות בת"א יחוברו לגז
07/01/2017 23:29

משרד האנרגיה מקדם חיבור משקי בית לרשת הגז, במסגרת המאמצים לקדם את צריכת הגז הטבעי ולהגביר את הביקוש המקומי לגז. עם זאת לא צפוי החיבור לגז לשנות באופן מהותי את צריכת הגז הכוללת שכן בתחום הצריכה הביתית הוא יחליף בעיקר את צריכת החשמל שמרביתו, אם לא כולו, תיוצר מגז.

 | חדשות האנרגיה |

המשרד מנהל שיחות עם עיריית תל אביב-יפו על מנת לשתף פעולה בחיבור הרבעים החדשים שצפויים להיבנות בצפון תל אביב לתשתיות הגז הטבעי, כך עלה ביום עיון משותף שנערך היום לניהול וייצור אנרגיה בעיר.

לאחרונה הודיע המשרד על מיזמים לחיבור שכונות חדשות בערד ובדימונה לרשת הגז הטבעי.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "נפעל לייצור תוכנית בה רובע שלם יחובר עוד בשלבי התכנון לגז טבעי כך ירוויחו האזרחים, התושבים, הסביבה, מדינת ישראל. הגז הטבעי ישמש לצרכי האנרגיה של הבניינים, חימום הבתים, חימום המים, הוא ירוק יותר, נקי יותר, זול יותר והתועלות גדולה עד מאוד. תל אביב היא עיר פורצת דרך וככזו ניתן יהיה לקדם בה פרויקט חדשני".

מנכל משרד האנרגיה, שאול מרידור (בתמונה) "יש לנו אתגר עצום, לקחת את תחום הגז הטבעי תחום שלא היה מוכר ולא היה ידוע ולהחדיר את הגז הטבעי לכל מקום שיכול לקבל אותו ולהחליף דלקים אחרים. בתל אביב יש בתי חולים, מלונות, מרכזים מסחריים וצרכנים רבים נוספים שיכולים להסב מערכותיהם לשימוש בגז טבעי ובכך להפחית את זיהום האוויר ולהוזיל את עלויות הייצור שלהם".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy