פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
יזמי הקוגנרציה יקבלו ארכה
10/01/2017 09:14

רשות החשמל בראשות אסף אילת (בתמונה) מבקשת משר האנרגיה יובל שטייניץ לאשר לה להקל עם יזמים של שני מתקני קוגנרציה המתקשים לעמוד בלוח הזמנים שנקבעו בתנאי ההיתר שקיבלו. בעקבות פניית הרשות פרסם משרד האנרגיה לשימוע הציבור תקנות שעל פיהן תוכל הרשות לדחות את המועד האחרון לסגירה פיננסית שנקבע בתכנית בחצי שנה.

 | חדשות האנרגיה |

הדחיה תמנע את פקיעת הרישיון המותנה שקיבלו היזמים מהרשות. עם זאת ההארכה לא תמנע את חילוט הערבות שהגיש בעל הרישיון להבטחת עמידתו בתכנית שהגיש.

על פי התקנות הקיימות חייב מקבל הרישיון להקמת מתקן להשלים את הסגירה הפיננסית בתוך שלושים חודשים ממועד קבלת הרישיון. המתקן מחויב לפעול בתוך 36 חודשים ממועד הסגירה הפיננסית. קיימת אפשרות לדחיה של 12 חודשים נוספים, בתמורה לחילוט 35% מהערכות. במקרים מסויימים, בהם מוכח שנוצרו תנאים בלתי צפויים יכולה הרשות לדחות את פקיעת הרישיון בשנה נוספת. הרשות מבקשת אורכה נוספת בנימוק שאם לא יינתנו ארכות עלולים פרוייקטים להתבטל ללא הצדקה למרות ההשקעה הכספית שכבר נעשתה ולמרות שלדעת הרשות יש להם סיכוי לקום. "מטרת התהליך היא למצוא את הדרך המיטבית להשלים את ההליכים הדרושים לסגירה פיננסית, במקרים בהם בעל הרישיון צפוי להשלימה תוך פרק זמן קצר, ובלבד שהם עומדים בכל התנאים המפורטים בתקנות" נאמר בבקשת הרשות. עוד נאמר בבקשה כי בטווח המיידי בהיעדר התערבות ממשלתית צפויים לפקוע שני רישיונות מותנים שניתנו למיזמים בתחום הקוגנרציה. יזמים אלה אמורים, לדעת הרשות, להשלים בתוך זמן קצר סגירה פיננסית אולם רשיונותיהם עומדים לפקוע מבלי שהרשות תוכל לפעול לאחר שאישרה כבר את ההארכות המירביות. הרשות מזהירה שהמצב הקיים עלול לפגוע בהקמת תחנות כוח חדשות ולפגיעה בייצור החשמל על ידי גורמים פרטיים.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy