פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הלפרין מגבילה את הפטור לתעשיינים
12/01/2017 12:01

הממונה על ההגבלים העסקיים מגבילה את הפטור מהסדר כובל למפעלי התעשיה המורשים לנהל מנ"מ מרוכז מלרכישת גז. הממונה, מיכל הלפרין, הודיעה שהפטור יינתן רק במו"מ של מפעלי התעשיה מול שותפות תמר, ולא מול מאגרים נוספים הצפויים להכנס לתחרות, ובראשם מאגר לווייתן.

הבקשה המקורית של התעשיינים הוגשה בזמנו לקודמה של הלפרין, פרופ' דיוויד גילה, כשבשטח היה ספק גז בודד לכל המשק - מאגר תמר, ונראה היה שניתן לתת להתאחדות לנהל מולו מו"מ בשם כל המפעלים. אלא שמאז מפת הגז האזורית השתנתה. מאגר לוויתן מתוכנן להיכנס לפיתוח, מאגרי הגז כריש ותנין נמכרו לאחרונה לאנרג'יאן היוונית שהחלה על פי ההערכות בגישושים ראשונים מול לקוחות פוטנציאלים, ומספר חברות שיווק החלו בפעילות. אחת החברות האלה היא שותפות של נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ומזכ"ל ההסתדרות בעבר ויו"ר התאחדות הכדורגל בהווה עפר עיני. כדי למנוע ניגודי עניינים בין ברוש להתאחדות נבחר משרד עורכי הדין חודק שיהיה חומת מגן של שקיפות מלאה.

אלא שעתה מתברר שהממונה רוצה לוודא שהפטור ממכרז שניתן להתאחדות התעשיינים יהיה ממוקד אך ורק ברכישה ממאגר תמר, ולא באפשרויות שיווק אחרות. בסביבת הממונה על הגבלים טוענים כי הפטור ממכרז שניתן להתאחדות התעשיינים מול מאגר תמר - עומד בעינו. ולכן, ככל שהוקפא המכרז, הוא נעשה על ידי ההתאחדות. מבחינת הממונה כל עוד המו"מ ישאר רק מול מאגר תמר, אין מניעה להמשיך אותו.

לכתבה המלאה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy