פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 17.04.2024
נדחתה השבתת יחידה ברוטנברג
17/01/2017 21:54

המשרד להגנת הסביבה דחה בחודשיים את השבתת היחידה הפחמית בתחנת הכוח רוטנברג. הדחיה נומקה בצורך בביטחון אנרגטי לתקופת החורף. המשרד סירב לאשר פניה של חברת החשמל לדחות ב- 11.5 חודשים התקנת סולקנים בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון.

 | חדשות האנרגיה |

חברת החשמל ביקשה כעת את השינוי בלוחות הזמנים ביחס להיתר הפליטה לאחר שהתברר כי טעתה בהערכותיה המוקדמות, ועל כן, ולאור תקלות ביחידות רבות, החברה ביקשה לשנות את מדיניות ניהול הסיכונים שלה, כך שלא יושבתו שתי יחידות פחמיות במקביל בעונות שיא. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא רואה בחומרה טעות זו של חברת החשמל, ורק בשל החשש לאי-אספקת חשמל לתושבים נעתר לבקשה להשבית את יחידה 1.

בהודעת המשרד להגנת הסביבה נאמר כי אחר שהתקבלה עמדת רשות החשמל ומשרד האנרגיה בדבר הסיכון הממשי לאי-אספקת חשמל כתוצאה מרזרבה נמוכה של חשמל - מצא המשרד כי הוצגו נימוקים מספיקים לדחיית השבתת יחידה מס' 1 בלבד ברוטנברג בחודשיים, עד ל-15 במארס 2017.

המשרד דרש ממשרד האנרגיה ורשות החשמל לבחון את ההשלכות המשקיות של השבתת יחידה 1 במועד שנקבע בהיתר הפליטה, וכן של דחיית לוחות הזמנים כמבוקש על-ידי חברת החשמל. בחוות הדעת שהתקבלה נקבע, כי ללא דחייה זו קיים סיכון להפעלה תקינה של משק החשמל, וגרימת סיכון לאוכלוסיה בהשבתת אספקת חשמל.

המשרד הורה לחברת החשמל להגיש לו בתוך שבוע תוכנית להפחתה נוספת ביחידות הפחמיות. ההפחתה הוצגה על ידי חברת החשמל כאפשרית, באמצעות השבתה תקופתית של יחידות בעונות המעבר.

בנוגע לשאר היחידות הפחמיות ברוטנברג, יחידות 2,3 ו-4: המשרד סירב לדחייה בהיקף של עד 11.5 חודשים ויבחן את הדחיות הנדרשות עם התקדמות התוכנית, ביחס ללוח הזמנים המעודכן, וישקול בכל נקודת זמן, לפני ההשבתה, אם לאשרן. אישור יינתן בכפוף לחוות דעת של משרד האנרגיה ורשות החשמל בדבר רזרבות החשמל והסיכון לאספקת החשמל.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy