פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אפק תחזור לקדוח במארס
01/02/2017 21:27

חברת חיפושי הנפט אפק מתכוונת לחזור בעוד חודש ימים ולקדוח ברמת הגולן. החברה הפסיקה את פעילות הקידוחים שלה באמצע השנה שעברה, לאחר שביצעה חמישה קידוחים שלאחריהם לא הוכרז על תגלית נפט.

 | חדשות האנרגיה |

החברה דיווחה כי גילתה הידרוקרבונים העשויים להעיד על כמות מסוימת של נפט באתרי הקידוח, אולם לא ברור מהם סיכויי ההפקה המסחרית של נפט או גז באתר. עם זאת גילתה החברה מאגר מים מצפון למרכז קשת ברמת הגולן, והבעלות על הקידוח הועברה לתאגיד המים מי גולן.

לאחר הפסקה שהוסברה בצורך לבדוק את הממצאים מחמשת הקידוחים שהחברה ביצעה עד כה, מעריכים בחברה שהקידוחים יחודשו על פי הכרזת החברה בתחילת החודש הבא. באפריל הקרוב. לאחרונה הודיעה החברה שרכשה את המקדח, באמצעותו ביצעה את קידוחי החיפושים, מקבלן הקידוחים ויקינג וכי מעתה יבוצעו הקידוחים באמצעות חברה הבת "עתיד" המפעילה את המקדח.  

אפק היא חברה בת של חברת ג'יני האמריקאית, העוסקת בעיקר בשירותי אנרגיה בארצות הברית. החברה רשומה בנאסד"ק ובעבר ביצעה מספר קידוחים לחיפושי נפט וגז שלא הסתיימו בתגליות. ברמת הגולן מנסה החברה להפיק נפט מסלעי בזלת שעל פי ממצאים ראשונים הם ספוגים בנפט, שאותו ניתן להפיק באמצעות פעילות של חימום וריסוק סלעים. פעילותה של אפק מעוררת התנגדות רבה מצד גורמים מקומיים ברמת הגולן וארגוני איכות סביבה, החוששים שהפעילות שמתכננת החברה לעשות תפגע בערכי נוף וטבע, ובאיכות חייהם של תושבי הסביבה. לחברה רישיון לביצוע עשרה קידוחי חיפושים, שיפקע בסוף השנה הנוכחית.

           


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy