פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנרג'יאן בחרה קבלן פיתוח
04/02/2017 20:44

חברת אנרג'יאן נפט וגז הודיעה כי חברת TechnipFMC תשמש כקבלנית התכנון ההנדסי, הבניה והפיתוח של שדות הגז "כריש" ו"תנין". טקניפ היא חברה אמריקאית-צרפתית שהוכרזה בעבר כקבלנית לניהול משותף של הפרויקט.

 | חדשות האנרגיה |

ההסכם בין החברות נחתם בהמשך להחלטת אנרג'יאן לפתח את שדות הגז "כריש" ו"תנין" באמצעות יחידה של מתקן צף להפקה, אחסון ופריקה של נפט או גז טבעי (FPSO). שיטה זו תאפשר להפיק גז במהירות ובהתאם לאסטרטגיית הממשלה בתחום.  

TechnipFMC עוסקת בתחום ההנדסה, הבניה ופיתוח שדות נפט וגז תת ימיים ובעלת ניסיון עשיר בפיתוח פרויקטים במים עמוקים, בדומה למבנים של שדות הגז "כריש" ו"תנין". החברה ביצעה בעבר פרויקטים מובילים עבור החברות Akpo, Nkossa Girassol ו-Dalia fields.  

מאגרי "כריש" ו"תנין" התגלו ב-2013 וב-2011 ומכילים משאבי גז טבעי בכמות מוערכת של כ-2.4 טריליון רגל מעוקב (TCF), על פי אומדן כמויות הגז הטוב ביותר (2C ). שדות הגז נרכשו לאחרונה במלואם על ידי אנרג'יאן היוונית. החברה מתכוונת לפעול במסלול מואץ על מנת לפתח את שדה הגז "כריש", במסגרת התמיכה בהחלטת הממשלה לספק גז טבעי במחיר מוזל עד שנת 2020. לאחר פיתוח "כריש" תחל אנרג'יאן את שלב הפיתוח של שדה הגז "תנין". ההשקעה המוערכת עבור כל הפרויקט תעמוד על כ- 1.3-1.5 מיליארד דולר, כאשר תכנית פיתוח הפרויקט תועבר על ידי החברה למוסדות המדינה עד אמצע שנת 2017.


"בחרנו ב- TechnipFMC, אחת מחברות הקידוחים המובילות בעולם, כקבלנית התכנון של פיתוח שדות הגז  'כריש' ו'תנין'", אמר מר מתיאוס ריגאס (בתמונה), יו"ר חברת אנרג'יאן נפט וגז, עם חתימת ההסכם. "הפרויקט יתרום להמשך פיתוחו סקטור הגז והנפט הישראלי ברמה האזורית, ואנו מתכוונים להיות גורם חשוב שיתרום לשכלול תחרות בשוק האנרגיה הישראלי ולתרום להוזלת מחירי האנרגיה למשקי הבית ולכלכלת ישראל".

אנרג'יאן הודיעה עם השלמת העסקה לרכישת כריש ותנין כי היא מתעניינת גם באפשרות לקבל רישיון חיפושים בישראל במסגרת תכנית פתיחת הים של משרד האנרגיה. החברה רכשה את המסמכים לבקשת הרישיונות אולם טרם החליטה אם להגיש בקשה רשמית.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy