פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אריקסון תספק לחח"י מונים חכמים
12/02/2017 17:12

חברת אריקסון ישראל נבחרה על ידי חברת החשמל לספק מונים חכמים ומערכת מחשוב תומכות במסגרת קידום פרויקט מניה חכמה. במכרז השתתפו שש חברות. שווי העסקה לא פורסם רשמית והוא נאמד ב-20 מיליון דולר.

 | חדשות האנרגיה |

מדובר בפרויקט הכולל התקנה של מונים חכמים ומערכות מחשוב תומכות בהיקף של כ-200,000 מונים חכמים בשלוש השנים הבאות שיותקנו בשכונות וערים חדשות,  מהם כ-30,000 מונים חכמים שישתתפו ניסוי תעריפי שיערך ב-4 ערים ברחבי הארץ בהן תיבחן התנהגות הצרכנים שיוכלו מעתה לנהל את צריכת החשמל בצורה חכמה וחסכונית על בסיס נתונים שיפיק המונה כגון: נתוני צריכה על בסיס יום יומי, תרגום צריכה לעלות כספית, מידע על דרכים לחיסכון בחשמל ועוד. המונים ישדרו בשידור ישיר, אחת ליממה את הצריכה הביתית למרכז ניהול המניה של חברת חשמל וכך למעשה תחסוך הגעת נציג שירות לקריאת מונים וטיפול שוטף. השידור יהיה דו כיווני כך שמרכז הבקרה יוכל להתאים נתונים במונה באופן של שליטה מרחוק בהתאם לצורכי הלקוח, כאמור ללא מגע יד אדם.   

כמהלך מקדים לפרויקט זה תשלים החברה פריסת כ-10,000 מונים בשכונות חדשות ברחבי הארץ, עד אמצע שנת 2017.

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך (בתמונה) בירך על סיום הליך בחירת הספק הראשי וציין כי מדובר בצעד ראשון משמעותי בקפיצה הטכנולוגית לעולם של רשת חכמה שהפרויקט צפוי להביא לטובת לקוחות החברה בשנים הקרובות.

מנכ"ל אריקסון ישראל, אלון ברמן, הודה לחברת החשמל על הבחירה באריקסון. "אריקסון גאה להיות שותפתה של חברת החשמל ולהביא מניסיונה ויכולותיה בתחום לפרויקט חשוב זה".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy