פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אנרג'יאן מכניסה משקיע פיננסי
16/02/2017 21:04

קרן ההשקעות קרוג'ן קפיטל (Kerogen Capital) חתמה על הסכם לרכישת מחצית המניות של חברת אנרג'יאן ישראל, בעלת המאגרים כריש ותנין, בהשקעה של 50 מיליון דולר. ההשקעה תבוצע בהתאם לאסטרטגיה עליה הכריזה אנרג'יאן היוונית עם השלמת העסקה לרכישת המאגרים: מימון באמצעות הכנסת שותפים. היקף ההשקעה בפיתוח המאגרים נאמד ב-1.3 מיליארד דולר.

 | חדשות האנרגיה |

קרוג'ן שנוסדה בשנת 2007 היא קרן שמשרדיה בלונדון ובהונג קונג. זוהי קרן הון פרטי קטנה יחסית, בהיקף של שני מיליארד דולר. משרדי הקרן נמצאים בהונג קונג ובלונדון. הקרן מתמחה בהשקעות במיזמים בתחום החיפושים וההפקה של נפט וגז. הקרן בוחרת מיזמים של חברות קטנות יחסית הנדרשות לגיוס הון על מנת להוציא לפועל מיזמי חיפושים ופיתוח. עיקר השקעותיה של הקרן הן במיזמים באירופה, אולם היא משקיעה גם במיזמים בכורדיסטן, בסהרה, פפואה ואוסטרליה. השקעתה של קרוג'ן מחייבת את אישור משרד האנרגיה. כמו כן, חבר הדירקטוריון קרוג'ן רוי פרנקלין אוב (בתמונה) מיועד לכהן בתפקיד יו"ר שאינו מנהל של אנרג'יאן ישראל.

אנרג'יאן ישראל שילמה תמורת כריש ותנין מקדמה בסך 40 מיליון דולר, בנוסף לתשלומים מותנים המסתכמים ב-108.5 מיליון דולר. החברה אמורה להגיש בעוד שלושה חודשים את תכנית הפיתוח והיא צפויה להתחיל ולספק גז לשוק המקומי בשנת 2020.  

המאגרים מכילים גז בהיקף של 2.4 טריליון רגל מעוקב (TCF) לפי דוח NSAI, ויפותחו באמצעות מתקן הפקה, אחסון ופריקה (FPSO), העתיד להיות הראשון מסוגו שיוקם ויופעל במזרח הים התיכון.

"אנו שמחים לברך את קרוג'ן על הצטרפותה לפרויקט כריש ותנין, המתוכנן לספק גז לשוק הגדל בקצב מהיר ב-2020 לטובת הצרכנים הישראלים והמשק הישראלי" אמר יו"ר ומנכ"ל קבוצת אנרג'יאן, מתיוס ריגאס "אנרג'יאן החלה במשא ומתן עם צרכני גז פוטנציאליים בישראל ומקדמת במהירות את תכנית פיתוח שדות הגז, שאנו מצפים להגיש לממשלה בישראל עד חודש מאי 2017, מתוך כוונה להגיע להחלטת פיתוח סופית (FID) לפרויקט עד סוף 2017. אנו מאמינים כי ישראל היא יעד אטרקטיבי להשקעות בענף האנרגיה, המציע הזדמנויות צמיחה מלהיבות באמצעות פיתוחם של כריש ותנין, לצד פוטנציאל חיפושים נוסף לחופי ישראל. כל אלה מסתייעים במדיניות ממשלתית תומכת וסביבת מימון חיובית".

רוי פרנקלין: "הישגיה של אנרג'יאן מדברים בעד עצמם. החברה פיתחה מחדש בהצלחה את מאגר הגז פרינוס ביוון, שם הגדילה משמעותית את העתודות ואת יכולת ההפקה. בכוונת קרוג'ן לשתף פעולה עם אנרג'יאן כדי להביא לידי פיתוח מוצלח של שדות כריש ותנין בישראל. השקעה זו מספקת לקרוג'ן חשיפה למשאבי גז בקנה מידה גדול עם נקודת איזון נמוכה, במדינת OECD, אשר, בהיותה מיזם פיתוח לטווח הקרוב, תיהנה מסביבת ירידת העלויות של היום".

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy