פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
עשרה מתחרים במכרז ה-PV באשלים
19/02/2017 20:04

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי PPP להקמת תחנות כוח סולאריות בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יריב נחמה, פרסמה היום את המכרז למתקן לייצור חשמל סולארי בטכנולוגיה פוטו וולטאית.

 | חדשות האנרגיה |

המתקן יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את התחנה למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה כ-25 שנים. בתום תקופת הפרויקט יועבר הפרויקט למדינה ללא עלות.

במכרז צפויות להשתתף 10 קבוצות אשר עברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם: שיכון ובינוי - אנרגיה מתחדשת בע"מ, כלל סאן בע"מ, אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות בע"מ, בילקטריק אשלים, אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ, M+W Group (ישראל) בע"מ, סולארית דוראל בע"מ ואמפא בע"מ, חברת EDF אנרג'י נובל ישראל בע"מ, אשלים פאוור (ערבה אנרגיה ואלקטרה פאוור), אפקון אשלים ב' חווה סולארית, קרני אשל ו-A Solar. לקבוצות ניסיון בהקמה ותפעול של תחנות כוח סולאריות וחיבור לחשמל בהתאם לדרישות הסף.

התחנה החדשה הינה תחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית בהספק של עד 40 מגה-וואט שתוקם בצמוד לתחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית ובסמוך לשתי תחנות כוח תרמו-סולאריות נוספות באשלים, אשר גם הן מבוצעות בשיטת ה- PPP - Public Private Partnership, ונמצאות כיום בשלבי הקמה בשטח.

יחדיו, יספקו התחנות כ-1.5% מסך ייצור החשמל במשק, ויהוו אבן דרך משמעותית לקראת עמידה ביעד הממשלה לפיו עד לשנת 2020 ייוצר 10% מהחשמל במשק הישראלי ממקורות אנרגיה מתחדשים, וכמו כן, יהוו נדבך נוסף בעמידת מדינת ישראל במחויבויות שנטלה על עצמה להפחתת פליטות במסגרת אמנת האקלים שנחתמה בפריז (הסכם פריז).

החשב הכללי רוני חזקיהו, הוסיף כי "אנו גאים בתרומה המשמעותית של האגף לקידום פרויקטים באנרגיות מתחדשות ולעמידה ביעדי הממשלה. פרויקט זה מצטרף לשורת פרויקטים בשיטת ה-PPP  המבוצעים באמצעות שיתופי פעולה מוצלחים בין המגזר הציבורי והפרטי. "

מנכ"ל משרד האנרגיה, מר שאול מרידור: "גיוון מקורות האנרגיה הוא אחד הנושאים המשמעותיים על סדר יומו של משרד האנרגיה. השילוב הגדל והולך של אנרגיות מתחדשות במשק זה, צפוי להמשיך השנה. אנחנו ממשיכים לקדם במקביל גם את המתקנים הגדולים, כמו בפרויקטים באשלים, וגם שילוב של מתקני אנרגיה קטנים להקמה על גגות ולייצור חשמל לצרכנים בייתים.

המשך פיתוח פרויקטי אשלים, על תחנותיהם השונות, מהווה אבן דרך משמעותית בפעילות הממשלה לקידום מאסיבי ושילוב אנרגיות מתחדשות לייצור חשמל במשק הישראלי".

רו"ח יריב נחמה, יו"ר ועדת המכרזים העומד בראש חטיבת תשתיות ופרויקטים באגף, הוסיף כי "בפרויקט צפויות להתמודד מספר מכובד של קבוצות ואנו צופים כי התחרות בפרויקט תוביל להשגת מחיר אשר יהווה בסיס גם לפרויקטים עתידיים בטכנולוגיה הפוטו-וולטאית. ניתן לראות התעניינות גוברת במשק במכרזים מסוג זה וכן באנרגיה מתחדשת."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy