פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
קב' דלק גייסה מימון ללווייתן
21/02/2017 22:11

קונסורציום של 20 תאגידים בהובלת הבנקים HSBC ו-JP Morgan יממן את חלקן של דלק קידוחים ואבנר בפרויקט לווייתן בהיקף של 1.75 מיליארד דולר. הקונסורציום כולל גם משקיעים ישראלים.

 | חדשות האנרגיה |

השותפויות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, המחזיקות ב- 45.34% בפרויקט לווייתן (22.67% כל אחת), דיווחו הבוקר כי חתמו על הסכמים למימון חלקן בפיתוח שלב 1א' של פרויקט לווייתן, בהמשך למכתבי ההתחייבות שנחתמו מול הגופים המממנים לפני כחודשים וחצי. זהו המימון הפרויקטלי הגדול ביותר שבוצע אי פעם במשק הישראלי, לפרויקט בשלב פיתוח.

המימון יינתן כנגד שעבוד חלקן של השותפויות בפרויקט לווייתן, ובתשלום ריבית משתנה אשר תשולם מדי שלושה חודשים, מחושבת לפי LIBOR בתוספת מרווח. הקרן תוחזר בתשלום אחד בחלוף 4 שנים, באמצעות גיוס אגרות חוב ארוכות טווח, בדומה לגיוס איגרות החוב המוצלח שנעשה בפרויקט תמר (תמר בונד).  

ההכנסות הצפויות מלוויתן הן מעסקות יצוא ומכירה לשוק המקומי. הלקוח המרכזי של המאגר עד כה הוא חברת החשמל הירדנית שחתמה על הסכם לרכישת 45 BCM על פני 15 שנים. ההסכם כפוף לאישור ממשלות ירדן וישראל הממשיכות לנהל מגעים על תנאי האישור. עסקות יצוא נוספות אינן צפויות בעתיד הנראה לעין.  

השותפה המרכזית בלווייתן, חברת נובל אנרג'י, טרם הודיעה על החלטת השקעה סופית במיזם. במסגרת הדיווח השנתי של החברה ושיחות עם משקיעים אמר מנכ"ל החברה, דיויד סטובר, כי ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף הרבעון.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט (בתמונה): "עסקת המימון הינה פריצת דרך למימון מגה – פרוייקטי תשתית במשק הישראלי ומהווה הבעת אמון נוספת של הגופים הפיננסים הבינלאומיים והישראלים, בהובלת HSBC ו – JP Morgan, בדלק קידוחים ואבנר בכלל, ובפרויקט לוויתן בפרט. פרויקט לווייתן מזנק היום באופן משמעותי קדימה. נמשיך לפעול על מנת להזרים גז מלוויתן למשק הישראלי ולייצוא כבר בסוף שנת 2019."

יוסי גבורה, משנה למנכ"ל לענייני כספים בדלק קידוחים ואבנר: "אנו גאים על חתימת הסכמי המימון לפרויקט התשתית במימון המגזר העסקי הגדול בתולדות המדינה. התמיכה שאנו מקבלים מ- HSBC , JP Morgan וממוסדות פיננסים נוספים, מקומיים וזרים, לאורך השנים, הינה תעודת כבוד לשותפויות ולמשק הישראלי כולו, ואנו מקווים, כי תוביל להשקעות זרות נוספות בעתיד."

את הליך המימון לשותפויות דלק קידוחים ואבנר ליווה הצוות המלווה את פעילות המימון של השותפות שנים ארוכות: היועץ הפיננסי, שי אדלר, והיועצים המשפטיים עו"ד אורי רוזנברג, דן הכהן ומיכל פרי, שותפים במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות'.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy