פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מכרז ה-PV יפתח ב-14 במארס.
27/02/2017 21:31

רשות החשמל פרסמה את התנאים לראשון בסדרה החדשה של המכרזים הפוטו וולטאים. במסגרת הסדרה צפויים מכרזים להפקה של למעלה מ-1000 מגה וואט באנרגיות מתחדשות. המכרז פורסם בהתאם להחלטת משרד האנרגיה להכפיל את תפוקת האנרגיה הנקיה בישראל, תחום שהוזנח במשך שנים ארוכות. בעקבות ההזנחה הפרכה ישראל לאחת המדינות המפגרות בעולם המפותח בתחום השימוש באנרגיות מתחדשות.

 | חדשות האנרגיה |

המכרז יתקיים בשיטה חדשנית על פיה ייבחרו הזוכים שיציעו לספק את החשמל במחיר הנמוך ביותר. המחיר שייקבע במכרז יהיה המחיר הנמוך ביותר שננקב בשורת ההצעות שלא התקבלו.

סך ההספק המוצע במכרז יהיה לפחות 150 מגה וואט והרשות יכולה להעלות את המנה על פי שיקול דעתה עד 300 מגה וואט. במסגרת המכרז יבחרו המציעים שהציעו את המחיר הנמוך ביותר למכסות שיסתכמו לסך המכסה שנקבעה, ומחיר זה יהיה בתוקף למשך 23 שנים. התעריף הזוכה שייקבע לכולם יהיה המחיר של המכסה שהוצעה במחיר הנמוך ביותר, אך לא היתה נמוכה מספיק כדי להיכלל במכסה שנקבעה למכרז. בדרך זו מעריכים מתכנני המכרז ייקבע מחיר החשמל במחיר הממוצע הנמוך ביותר.

כל אחד מהמשתתפים במכרז יוכל להציע מספר הצעות בהיקף כולל שלא יעלה על 70 מגה וואט. המגבלה מבטיחה שבמכרז יזכו לפחות שלושה יזמים שונים. הרשות מתחייבת שלא לפצל הצעות גם אם הדבר יגרום לחריגה מהמכסה שנקבעה במכרז.

בניגוד למכרזים קודמים לא יתקיים מכרז על קרקעות להקמת החוות הסולריות ורשות מקרקעי ישראל תשווק קרקעות במחיר אחיד שנקבע לענף. הזוכים במכרז לא יחויבו להוכיח שיש בידם בעלות על קרקע מתאימה והתחייבותם היחידה תהיה להקים את תחנת הכוח במועד שנדרש, 21 חודשים מיום ההודעה על הזכיה. התארכות הזמן ל-23 חודשים לא תביא לביטול הזכיה אולם במקרה זה יחולטו ערבויות שנתנו הזוכים. במסגרת השינויים לא יידרשו היזמים לערוך סיקרי התכנות למערכות ולחיבורים עם חברת החשמל. עם זאת הם יוכלו לערוך את הסקרים ולקדם סיקרי התכנות לפני הזכיה כדי לקצר את לוח הזמנים להקמת המתקנים לאחר שיקבלו את הרישיון. הקלה נוספת מאפשרת לזוכים במכרזים שלא להקים את המתקנים בעצמם אלא להשתמש באחרים לצורך הקמה ותפעול המערכות, כל עוד הם נושאים בהתחייבות ובערבויות כלפי רשות החשמל.  

 הגשת ההצעות למכרז תיערך ביום-14.3.2017 בתיבת המכרז היעודית שהוכנה לצורך העניין במשרדי רשות החשמל בירושלים.

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בתחום האנרגיות המתחדשות, הן בכמות והן באיכות המכרזים. כפי שקבעתי, במהלך שנת 2017, תוציא רשות החשמל מכרזים של 1000 מגה וואט של אנרגיות מתחדשות, שפירושן הכפלה של כמות האנרגיה הסולארית בישראל".

יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת: "רשות החשמל מאחלת הצלחה למשתתפים במכרז, המהווה אבן דרך בהשגת יעדי הממשלה להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים. ההליך התחרותי  יאפשר הקמה של לפחות 150 מגה וואט  בתוך כשנה וחצי. ההליך מיישם את העקרונות שפורסמו ובראשם התמקדות במחיר החשמל המוצע כקריטריון היחיד לזכייה וצמצום תנאי הסף המהותיים להגשת הצעות". 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy