פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
תשובה: קידוח נפט בלווייתן
27/02/2017 21:35

השותפים בפרויקט לוויתן מחויבים לתכניות לקדוח לשכבות שמתחת למאגר הגז בניסיון למצוא שם נפט. על פי הערכות מוקדמות הסיכוי למצוא נפט בשכבות שבעומק קרקע של 7-7.5 ק"מ הוא 20%. בכנס משקיעים בדלק קידוחים ובאבנר אמר הבוקר בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה (בתמונה): "אנחנו מתכוונים לקדוח ולחפש נפט בשכבות עמוקות יותר של הקרקע".

 | חדשות האנרגיה |

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו אמר שהכוונה היא לבצע את קידוח העומק לשכבות בהן עשוי להימצא נפט יבוצע במהלך סידרת הקידוחים הנוכחית במאגר לווייתן, במהלכה ייקדחו בקרוב הקידוחים לווייתן 5 ולווייתן 7 כהכנה לקראת הפקת גז. בהופעתו לרגל החלטת ההשקעה הסופית במאגר לווייתן הכריז תשובה כי 2017 תהיה שנת הפיתוח של מאגר לווייתן. "נעשה זאת בתנופה אדירה על מנת לעמוד ביעד של אספקת גז במחצית השניה של שנת 2019" אמר תשובה . הוא אמר כי השותפות פועלת לחתימה על חוזי יצוא נוספים עם טורקיה מצרים ומדינות באיחוד האירופי. על פי תכנית הפיתוח הנוכחית יפותח שדה לווייתן לתפוקה של 12 BCM בשנה, העשויה לספק תזרים הכנסות של כשלושה מיליארד דולר בשנה, אולם תשובה אמר כי השותפים פועלים להגדלת יכולת התפוקה ל-21 BCM. מהלך זה יתכן רק אם ייחתמו חוזי יצוא נוספים.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו דחה את ההערכות שהושמעו בישראל ועל פיהן מבטלות תגליות הגז האחרונות במצאים את הזדקקותה לגז הישראלי. אבו אמר כי הביקוש המצרי לנפט, לצריכה פנימית וליצוא באמצעות מתקני ההנזלה, מתקרב ל-100 BCM בשנה, בעוד שהתפוקה הנוכחית במצרים מסתכמת ב-40 BCM  בלבד. "הם יזדקקו לעוד שניים או שלושה מאגרים בגדול של זוהר כדי לספק את הביקוש" אמר אבו. אבו אמר כי בחודשים האחרונים התחדש המו"מ עם חברת של, בעלת מתקן ההנזלה באידקו שבמצרים, במקביל למו"מ המתקיים ליצוא גז לטורקיה. הוא גילה כי לאחרונה ביקרה בישראל משלחת של מנהלים של החברה הטורקית העוסקת ביבוא גז למדינה.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy