פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
שו"ב תבנה בניין מאופס אנרגיה
01/03/2017 22:59

חברת שיכון ובינוי -סולל בונה זכתה במכרז המדינה לבניית בית המשפט החדש בחדרה. הבניין ייבנה בשיטת חיסכון באנרגיה ומרבית האנרגיה שיצרוך תסופק באמצעות מערכות אנרגיה מתחדשת.

 | חדשות האנרגיה |

המכרז לבינוי בית משפט חדרה במתכונת של בניין מאופס אנרגיה הינו המכרז הראשון מסוגו בארץ. במכרז לבינוי בשיטת מימון, תכנון וביצוע (PFI) התמודדו 3 חברות  אשר נדרשו להגיש הצעה תכנונית שנבדקה ע"י צוות משנה מקצועי שמונה ע"י ועדת המכרזים.

המתמודדים במכרז נדרשו לתכנן בניין שלפחות 80% מצריכת החשמל השנתית שלו תסופק באמצעים של אנרגיה מתחדשת המותקנים במבנה ומייצרים חשמל למבנה ללא צריכתו מרשת חברת החשמל. על מנת לעמוד בדרישה זו, על המתכנן להפחית בכל אמצעי אפשרי את צריכת האנרגיה של הבניין.  מלבד התרומה להפחתת פליטת גזי חממה , הפרויקט צפוי לחסוך כחצי מיליון ₪ בשנה בהוצאות חשמל.

בית המשפט בחדרה המשתרע על שטח של 8,000 מ"ר, ייבנה במתכונת של בניין מאופס אנרגיה. מעל 80%  מהאנרגיה שצורך הבניין תסופק באמצעות אנרגיה מתחדשת וזאת בזכות הכנסת אלמנטים חסכוניים באנרגיה והצבת פאנלים סולריים.

חטיבת נכסים, רכש ולוגיסטיקה באגף החשב הכללי, מקדמת פרויקט זה מתוך כוונה לשמש מודל עבור ענף הבניה כולו בקידום פרויקטים נוספים של בניינים מאופסי אנרגיה. פרויקט בית המשפט בחדרה מצטרף לעוד שורה ארוכה של יוזמות בתחום ההתייעלות האנרגטית ופיתוח בר קיימא. בין שאר היזומות ניתן למנות את פיילוט השימוש ברכב חשמלי במשרדי הממשלה, קבלת תקן בניין ירוק בעשרות מבנים ממשלתיים, קידום פרויקט להצבת פאנלים סולאריים על גגות מבני הממשלה, הכנסת דרישות "ירוקות" למכרזי מינהל הרכש ועוד.

פרויקט זה מצטרף למאמצי הממשלה בכלל ואגף החשב הכללי בפרט להפחית את צריכת האנרגיה של הממשלה בהתאם להחלטות ממשלה בנושא.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy