פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
דרושים קודחים
01/03/2017 23:03

משרד האנרגיה מרחיב את מאמציו לגיוס חברות לחיפושי גז ונפט בים. לאחרונה נאלץ המשרד לדחות בשלושה חודשים את מועד הגשת הבקשות לרישיונות החדשים, בהיעדר ביקוש לרישיונות המוצעים. מכרזי הרישיונות לפתיחת הים מעניינים מאד משקיעים פיננסיים מקומיים אך לא חברות בינלאומיות גדולות.

 | חדשות האנרגיה |

המכרז סובל מחולשה עולמית בהשקעות בקידוחים חדשים, אבל אין זו הסיבה היחידה: חוסר היציבות המדינית באזור מעיבים על הסיכויים לשווק את הגז, אם יתגלה, בעוד שלחברות הגלובליות יש הזדמנויות רבות לבצע חיפושים באזורים יציבים יותר. יצויין כי גם מאגרי הגז שנחשפו בישראל התגלו רק לאחר מאמצים גדולים למשוך לכאן חברות בינלאומיות המסגלות לבצע את הקידוחים המסובכים הנדרשים, ולאחר שחברת בריטיש גז שגילתה חלק מהמאגרים, נטשה את האזור.

משרד האנרגיה הודיע אתמול כי ישתתף לראשונה בכנס 2017 APPEX Global שמתקיים השבוע בלונדון. מדובר באירוע שנתי מוביל בתחומו המיועד לחברות, מדינות וגופים פיננסיים המעוניינים לשווק או לרכוש רישיונות ולהשתתף בפעילות חיפושי נפט וגז ברחבי העולם. במסגרת הכנס מתקיימת תערוכה בינלאומית, בה מציג משרד האנרגיה את ההליך התחרותי לפתיחת המים הכלכליים של ישראל לחיפושי נפט וגז טבעי, לצד עשרות מדינות נוספות.  

מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת הגז הטבעי, ופועלים למיצוב ישראל כמקום אטרקטיבי להשקעה ולפעילות בתחום האנרגיה. העבודה הקשה של החודשים האחרונים מתקרבת אל קו הסיום והכנס המקצועי מהווה גם הוא במה חשובה לחשיפת הפוטנציאל הקיים במשק הגז הישראלי למפעילים מקצועיים ולמשקיעים נוספים".

מדובר בפעם הראשונה בה משתתפת מדינת ישראל באירוע מסוג זה. דוכן מקצועי מיוחד שהוצב בתערוכה מציג את הפרטים הגיאולוגיים על המים הכלכליים של ישראל ועל רישיונות החיפוש המוצעים בהליך התחרותי. ההשתתפות בתערוכה מהווה חלק מהמאמצים הרבים אשר משקיע משרד האנרגיה בשיווק ההליך התחרותי לפתיחת הים עליו הכריז שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ בחודש נובמבר האחרון, לאחר למעלה מארבע שנים בהם היה הים סגור לחלוקת רישיונות חיפוש חדשים.

במסגרת הליך זה, מוצעים 24 בלוקים הממוקמים במים הכלכליים של ישראל, שבהם ניתן למצוא כ-6.6 מיליארד חביות נפט, וכ-2,137 מיליארד מטרים רבועים של גז טבעי. החברות שישתתפו בהליך, יוכלו לקבל רישיון חיפוש למשך תקופה של 3 שנים. בתום התקופה, ניתן יהיה להאריכו ל-3 שנים נוספות בתנאי שתבצענה את תכנית העבודה ותתחייבנה לבצע קידוח במהלך תקופת ההארכה. המועד אחרון להגשת הצעות הינו ה- 10/7/17.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy