פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
שטייניץ יצא לפגישות באיטליה
01/03/2017 23:11

שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש הערב עם עמיתו האיטלקי קרלו קלנדה (בתמונה) . מטרתו העיקרית של שטייניץ בפגישה היתה קידום רעיון הנחת צינור הגז לאירופה, כתחליף ליצוא גז למצרים או לטורקיה.

 | חדשות האנרגיה |

השרים קלנדה ושטייניץ דנו בשוק האנרגיה האזורי ובאפשרויות הפיתוח של ייצור/הפקת גז טבעי במזרח הים התיכון. השר קלנדה אישר את כוונתה של איטליה להפוך להאב (hub) אנרגיה עבור אירופה. איטליה מחוברת בצינור גז ליבוא גז מצפון פריקה דרך טוניס ולוב. קלנדה הביע תמיכה בפרויקט האיסט-מד (East-Med), צינור תת ימי שיוכל להוביל את משאבי הגז הטבעי ממזרח הים התיכון לאירופה, דרך קפריסין ויוון. הפרויקט נמצא כרגע בבדיקה של הנציבות האירופית, שזאת גם תתבקש בקרוב לספק מימון לשלב הפיתוח ההנדסי. גורמים בענף הגז הישראלי סבורים שלפרויקט צינור הגז לאירופה אין כל התכנות כלכלית נוכח כמות הגז המעטה יחסית התגלתה עד כה בישראל ובקפריסין, המצב עשוי להשתנות אם בעתיד יתגלו באזור כמויות משמעותיות יותר של גז.

השרים קלנדה ושטייניץ התייחסו גם לשימוש בגז טבעי לצרכי תחבורה, וגם לאפשרויות עבור החברות האיטלקיות להיכנס לסקטורים חדשים של השוק הישראלי ולצורות חדשות של שיתוף הפעולה, בין היתר ברמות הסטארט-אפים של שתי המדינות.

השר שטייניץ ייפגש גם עם שר החוץ האיטלקי בכדי לדון עמו בנושאים מדיניים וכן בפרויקט הנחת צינור הגז הטבעי ובפוטנציאל השתתפותן של חברות אנרגיה איטלקיות בחיפושי גז טבעי ונפט חדשים בישראל.

שטייניץ, אמר כי הוא שמח לשמוע על נכונותו של שר האנרגיה האיטלקי לקדם במשותף את הפרויקט החשוב של הנחת צינור הגז הטבעי יחד עם שרי האנרגיה של יוון וקפריסין.

באפריל השנה צפויה להתקיים בישראל פגישה נוספת של שרי אנרגיה מישראל, איטליה, יוון קפריסין והאיחוד האירופי. בפגישה יידונו האפשרויות לשיתוף פעולה אזורי בחיפושים וביצוא גז טבעי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy