פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
התקדמות בפרוייקט הסולקנים
14/03/2017 22:32

מחר, יום שלישי, 15.3.17, תושבת זמנית יחידת הייצור מס' 1 בהיקף של 575 מגה וואט בתחנת הכוח רוטנברג של חברת החשמל. ההשבתה נועדה להתקנת מסננים להפחתת הפליטות. במהלך ההפסקה יותקנו ביחידה מערכות המיועדות להפחית את פלטות מגזי השריפה. מדובר בתהליך הנדסי מורכב של התקנת ציוד חדש והתאמתו למערכות ייצור החשמל בתחנת הכח הסמוכה לאשקלון.

 | חדשות האנרגיה |

מדובר בשלב משמעותי  בפרויקט הסולקנים שישפרו משמעותית את איכות האוויר. כחלק מפרויקט ארצי רחב היקף להפחתת פליטות בתחנות כוח פחמיות שעלותו  כ- 8 מיליארד ש"ח , הכולל את הקמת מתקני סולקנים לסילוק גופרית, התקנת מערכת לטיפול בתחמוצת החנקן (SCR) והתקנת אמצעים ראשוניים בדודי הקיטור להפחתת פליטות החנקן, לשיפור בהפחתת פליטות  מכל יחידות הייצור הפחמיות של החברה בחדרה ('אורות רבין') ואשקלון ('רוטנברג).

עופר בלוך, מנכ"ל החברה: "חברת החשמל מנהלת את אחד הפרויקטים התשתיתיים הגדולים והמשמעותיים ביותר בישראל. השבתת היחידה הפחמית ברוטנברג מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בייצור אנרגיה נקייה יותר".

הסולקן המותקן יפחית כ - 90% מהגופרית הדו-חמצנית הנוצרת ביחידת ייצור חשמל אחת. פליטות הגופרית הדו-חמצנית תפחת ב- 35% מכלל פליטות הגופרית הדו-חמצנית במצב הקיים היום מכל יחידות היצור באתר.

יכולת הייצור של תחנת הכוח רוטנברג עומדת על 2,250 מגוואט ויחידה 1 מהווה 575 מגוואט מסך הייצור של התחנה. בתחנה יש 4 יחידות ייצור מהן שתיים פועלות עם סולקנים ובמהלך הפרויקט כולן תעבורנה שדרוג  למען אוויר נקי יותר.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy