פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
40 הצעות במכרז ה-PV
18/03/2017 20:50

חברת החשמל הודיע למספר חברות שהגישו בקשות להשתתף במכרז הפוטו וולטאי שפרסמה רשות החשמל, כי היא אינה ערוכה לקליטתן ברשת. חברת החשמל צריכה לבצע התאמות במבנה הרשת על מנת לאפשר לתחנות הכוח הפוטו וולטאיות להתחבר אליה. על פי בדיקות ראשוניות של החברה עיקר הקושי מתעורר האזור הנגב, שהוא אזור מבוקש להקמת תחנות כוח אולם משאבי הרשת שם דלים עקב צפיפות האוכלוסייה הנמוכה.

 | חדשות האנרגיה |

רשות החשמל הודיעה מנגד כי על פי ממצאיה אין בשלב זה כל בעיה של מקום ברשת לכל הזוכים בשלב הראשון של המכרז, בהיקף של 1,000 מגה וואט. הרשות הודיעה כי  וועדת המשנה לבדיקת ההצעות סיימה לבחון את כל ההצעות שהוגשו ותעביר את המלצותיה לוועדת המכרזים שהוקמה לצורך ההליך. במכרז השתתפו 26 מציעים שהגישו למעלה מ 40  הצעות בהיקף של מאות מגה וואט. מבחינה ראשונית של ההצעות עולה כי התעריף כתוצאה מן המכרז צפוי להיות נמוך בעשרות אחוזים בהשוואה לתעריף שנקבע בהסדרות קודמות. כך החיסכון לצרכני החשמל צפוי לעמוד על למעלה מחצי מיליארד ₪ בערכים מהוונים לאורך כל תקופת הייצור של המתקנים.

במסגרת המכרז הגישו גורמים שונים הצעות למכירת אנרגיה המיוצרת במתקנים סולאריים בהספקים שונים, כאשר הזוכים יהיו  מגישי ההצעות  הנמוכות ביותר. זוכים אלו יקבלו את האישורים והרישיונות להקמת המתקנים, וימכרו לציבור את מלוא החשמל הסולארי המיוצר בהם, בתעריף הזוכה שייקבע על פי המכרז.

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בתחום האנרגיות המתחדשות, הן בכמות והן באיכות המכרזים. כפי שקבעתי, במהלך שנת 2017, תוציא רשות החשמל מכרזים של 1000 מגה וואט של אנרגיות מתחדשות, שפירושן הכפלה של כמות האנרגיה הסולארית בישראל".

יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת (בתמונה): "הצלחת המכרז, והיקף ההשתתפות העצום מהווה אבן דרך בהשגת יעדי הממשלה להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים. ההליך התחרותי  יאפשר הקמה של לפחות 150 מגה-ואט  בתוך כשנה וחצי. ההליך מיישם את העקרונות שפורסמו ובראשם התמקדות במחיר החשמל המוצע כקריטריון היחיד לזכייה וצמצום משמעותי של הנטל הרגולטורי המוטל על המשתתפים". ההספק שנקבע במסגרת ההליך התחרותי הוא לפחות 150 MW, והרשות עשויה, על פי שיקול דעתה, להגדיל את ההספק עד 300 MW, בהתאם להצעות שהוגשו.

בהמשך לפרסומים קודמים של הרשות, חברת החשמל סיימה לבחון סקרי היתכנות בהיקף של מאות מגה וואט עבור מתקני ייצור סולאריים ועל פי תוצאות הסקרים, הרשת ערוכה לקלוט את ההספק הצפוי של הזוכים במכרז.

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy