פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
PV לשיקום שכונות
27/03/2017 21:09

קק"ל והמדינה יממנו פרויקט לשיקום שכונות ותחזוקת בניינים באמצעות התקנת מערכות סולריות על גג מבני ציבור ובנייני מגורים. כך הודיעו היום השר להגנת הסביבה זאב אלקין ויו"ר הקרן הקיימת דני עטר. הפעולות ייעשו במסגרת תקציב בן 390 מיליון שקל שהקצתה הקרן הקיימת לשורת פרויקטים ירוקים.

 | חדשות האנרגיה |

תחת הכותרת "שכונות ירוקות" הקצתה הקרן הקיימת 40 מיליון שקל לצורך התקנת לוחות סולאריים על גגות של בניינים בהם יש פרויקטים לדיור ציבורי. הפרויקטים מנוהלים על ידי החברות הממשלתיות עמידר ועמיגור. על פי ההסכם יועברו ההכנסות מהחשמל שייצרו הלוחות הסולאריים שעל הגגות לחברת הניהול שתפעל לצורך תחזוקה שוטפת של הבניין וסביבתו. לתקציב קק"ל תתוסף הקצאה של 60 מיליון שקלים נוספים, כך שתקציב המיזם כולו יהיה 100 מיליון שקלים. הפרויקט יתנהל ב-13 ערים בפריפריה. במהלך השנה הנוכחית צפוי להתפרסם מכרז לחברות שיבצעו את ההתקנות.

פרויקט נוסף עליו הוחלט הוא מימון להתייעלות אנרגטית והתקנת לוחות סולאריים על מבני ציבור בערי הפריפריה. קק"ל תשקיע כ-111 מיליון שקל ב-16 רשויות מקומיות. במסגרת הפרויקט יותקנו לוחות סולריים על מבני ציבור וההכנסות מהחשמל ייועדו למיזמים חברתיים ומערכות חוסכות חשמל.

פרויקטים אלה נלווים להשקעות נוספות מכספי הקרן הקיימת בתחום הקטנת הזיהום בתחבורה. במסגרת המיזם מוקצים 30 מיליון שקל לעידוד נהגי מוניות להחליף את המכוניות בהנעה קונוונציונלית למכוניות היברידיות חסכוניות בדלק ומזהמות פחות. סכום נוסף מיועד לסבסוד עמוק (עד 400 אלף שקל) של אוטובוסים המונעים בגז. בכוונת המשרד להגנת הסביבה לממן באופן כזה יבוא של 62 אוטובוסים. מדובר בכמות אפסית לעומת 14,000 אוטובוסים הפועלים במערכות התחבורה הציבורית אולם במשרד להגנת הסביבה מקווים שהצלחת הטמעתם של האוטובוסים הראשונים תביא להגדלת מספרם בעתיד.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy